کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فشارها علیه رژیم ایران بیشتر می‌شود

16:00 - 21 آبان 1396

کوردستان میدیا: پس از کارگروه ویژه اقدامات مالی، این بار بانک‌های بزرگ دنیا رژیم ایران را تحت فشار قرار دادند.

روز شنبه بیستم آبان ١٣٩٦، بهمن عبداللهی عضو شورای پول و اعتبار ایران گفت: بانک‌های بزرگ دنیا از همکاری با ایران خودداری می‌کنند و به دلیل عدم شفافیت مالی، شرایط ارتباط بانک‌های ایران با بانک‌های تراز اول دنیا فراهم نیست.

عبداللهی افزود، همکاری محدود بانکی داریم اما این به لحاظ حجم کاری جواب‌گو نیست و همکاری نکردن بانک‌های بزرگ دنیا با ما احتمال دارد به خاطر صورت‌های مالی ما باشد.
پیشتر کارگروه ویژه اقدامات مالی در اعلامیه‌ای به ایران نسبت به انجام ندادن تعهدات هشدار داد و اعلام کرد که تا سال ٢٠١٧ ایران باید تمام تعهداتش در قبال پول شویی و عدم حمایت از تروریسم پایبند باشد در غیر این صورت عضویت این کار گروه را از دست می‌دهد.

عدم شفافیت در بعد مالی و اقتصادی، قبضه‌ی اقتصاد ایران از طرف سپاه تروریستی پاسداران، حمایت از تروریسم، فساد گسترده‌ی اقتصادی و تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای محدود کردن اعمال خراب‌کارانه رژیم ایران، مراکز مالی دنیا را به این نتیجه رسانده که ارتباط خود را با ایران محدود یا قطع کنند. این امر به ویژه بعد از اعلام استراتژی جدید دولت ترامپ، رژیم تروریستی ایران را تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار داده است.