کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فرانسه: با اعمال تحریم‌های اقتصادی باید ایران را به پای میز مذاکره کشاند

20:29 - 21 آبان 1396

کوردستان میدیا: رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی بر لزوم کشاندن رژیم اسلامی ایران به پای میز مذاکرات موشکی تاکید کرد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، روز نهم نوامبر طی سخنانی به برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: ضروری است که مذاکراتی درباره فعالیت‌های موشکی ایران انجام دهیم و اگر لازم باشد با اعمال تحریم‌های اقتصادی ادامه مذاکرات را امکان‌پذیر کنیم. مکرون که در ریاض و بعد از دیدار با محمد بن سلمان سخن می‌گفت متذکر شد که: گرانی‌های زیادی درباره ایران وجود دارد. باید درباره موشک های بالستیک ایران مذاکره کنیم و نباید زیاد از حد زودباور باشیم.

امانوئل مکرون طی روزهای اخیر سفرهایی به کشورهای منطقه از جمله امارات متحده‌ی عربی و عربستان داشته است که دفتر رئیس جمهور فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از این سفرها گفت‌وگو درباره برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه است.

در همین رابطه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران یکشنبه ۲۱ آبان، در واکنش به سخنان مکرون گفت: بارها به مقامات فرانسوی گفته ایم که برجام قابل مذاکره نیست و اجازه داده نخواهد شد که موضوعات دیگر به آن اضافه شود.

بعد از آزمایشات موشکی متعدد ایران و نیز موشک‌پراکنی حوثی‌ها به سوی ریاض با استفاده‌ از موشک‌های ساخت ایران، فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای کنترل برنامه‌های موشکی رژیم تروریستی ایران افزایش یافته است.