کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

عدم کمک‌رسانی رژیم به مردم کرماشان، حزب دمکرات از مردم کورد خواست یاور قربانیان زلزله باشند

20:15 - 22 آبان 1396

کوردستان میدیا: از زمان وقوع زلزله تا کنون رژیم اسلامی ایران از ارائه کمک به مردم آسیب دیده خوداری کرده و در همین رابطه حزب دمکرات کوردستان ایران از هم‌میهنان کورد خواست تا به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

بنابر گزارشات مردمی رسیده به کوردستان میدیا، سازمان‌ها و نهادها مرتبط با حوادث غیرمترقبه و نیز سایر ارگان‌های حکومتی در کمک رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله کوتاهی کرده و تا لحظه ارسال گزارشات، مناطق بسیار کمی تحت پوشش کمک رسانی قرار گرفته‌اند.

در شهرهای قصر شیرین و سرپل ذهاب که ویرانی ناشی از زلزله بیشتری را متحمل شده‌اند، نیروهای ارتش بدون داشتن اماکانات متناسب برای آوار برداری و یافتن بازماندگان زنده در زیر آوارها، حضور بی‌معنایی دارند و ساکنان این مناطق به شدت از عدم رسیدگی سازمان‌ها و نهادهای حکومتی در کمک‌ رسانی به آن‌ها معترض‌اند.

در اولین روز بعد از زلزله شامگاه بیست‌ویکم آبان ١٣٩٦ تعداد کشته‌های اعلام شده تا بدین لحظه ٣٤١ نفر اعلام شده است. بر اساس گزارشی که روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی استان کرماشان منتشر کرده است تا لحظه انتشار گزارش مذکور، جواز دفن ٢٤١ نفر به علت مرگ در زیر آوارها صادر شده است.

قابل ذکر است که این آمار شامل کشته‌شدگانی نمی‌شود که تاکنون جواز دفن برای آن‌ها صادر نشده و یا مرگ آن‌ها ثبت نشده است.

در همین راستا حزب دمکرات کوردستان ایران با انتشار پیام همدردی با بازماندگان این فاجعه ملی از ملت کورد خواست که به هر طریق ممکن، به کمک آسیب‌دیدگان این حادثه بشتابند. در بخشی از پیام دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران آمده است: فاجعه‌ای با این وسعت که ده‌ها شهر و روستای کوردستان ایران و عراق را درنوردیده است و صدها قربانی و مصدوم و ویرانی گسترده‌ای بر جایی گذاشته است، فاجعه‌ای ملی محسوب می‌شود و علاوه بر ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان این ضایعه، از تمام هم‌میهنان کورد می‌خواهیم که در این فاجعه بزرگ به هر طریق ممکن یار و یاور قربانیان و آوارگان این واقعه باشند.