کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

روسیه موظف شد سپاه پاسداران را از سوریه بیرون راند

21:16 - 22 آبان 1396

کوردستان میدیا: در توافق سه جانبه روسیه، ایالات متحده و اردن، روسیه موظف شده که نیروهای سپاه تروریستی پاسداران را از مناطقی که در دست دارد، بیرون راند.

بنابر گزارش‌های اعلام شده، پس از توافق سه جانبه روسیه، ایالات متحده و اردن برای ایجاد منطقه امن در جنوب سوریه، روسیه موظف شده به خروج نیروهای سپاه قدس از این مناطق کمک کند.

بنابر توافق مذکور وظیفه خروج نیروهای سپاه پاسداران از جنوب غربی سوریه برعهده روسیه است و همچنین مسکو موظف است که به خروج آنها و نیروهای حزب الله از این منطقه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، یک نماینده عالی مقام وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اظهار نظر در خصوص توافق با روسیه در مورد سوریه به خبرنگاران توضیح داد. به گفته وی، این توافق برای آمریکا بسیار مهم است زیرا حضور نیروهای خارجی در سوریه آتش بس را با شکست مواجه کرده و اسرائیل و اردن را تهدید می کند.

نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه اظهار داشته استکه: توافق بدست آمده این کشورها را متعهد می کند که مانع از حضور نیروهای خارجی و غیرسوری شوند. اینها نیروهای حکومت ایران و حمایت شده توسط آنها به طور مثال حزب الله لبنان را شامل می شود.