کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

صدا و سیمای ایران: مردم چشم به راه کمک‌های حکومت نباشند، تنها دعا کنند

15:11 - 23 آبان 1396

کوردستان میدیا: در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خطاب به قربانیان زلزله‌ی کرماشان اعلام شد که آسیب‌دیدگان چشم به راه کمک‌های حکومتی نباشند و تنها دعا کنند تا شاید مشکلاتشان حل شود.

بعد از وقوع زلزله‌ی ٣\\٧ ریشتری که در شامگاه یکشنبه ٢١ آبان ١٣٩٦، بخش اعظمی از کوردستان ایران با مرکزیت کرماشان را لرزاند، تاکنون بالغ بر ٨٥٠٠ قربانی را به کام خود کشیده است. بنابر آمارهای رسمی منتشر شده از سوی سازمان‌های مرتبط، بالغ بر ٨٥٠٠ کشته و زخمی تنها در استان کرماشان مشخص شده‌اند.

بنابر گزارشات مردمی رسیده به کوردستان میدیا و نیز تصاویر و فیلم‌های پخش شده، رژیم اسلامی ایران هیچگونه اقدام متناسبی برای امدادرسانی به آسیب‌زدگان و انجام عملیات آواربرداری برای نجات بازماندگان در زیرآوارها انجام نداده است. بنابر تصاویر و گزارشات منتشر شده هیچ نیروی متخصصی برای انجام عملیات نجات در مناطق زلزله‌زده‌ی کرماشان در منطقه حضور ندارند و مردم با دستان خالی و بدون امکانات به جستجو می‌پردازند.

یکی از آخوندهای حکومتی در برنامه‌ای که از شبکه‌ی سه سیما منتشر شد در رابطه با قربانیان زلزله‌ی اخیر اظهار داشت: قربانیان زلزله‌ی اخیر نباید چشم به راه کمک‌های حکومتی باشند، آن‌ها باید تنها دعا کنند تا شاید مشکلاتشان حل شود. او در جای دیگری از سخنان خود افزود: آسیب‌دیدگان بلاهای طبیعی آئینه‌ی عبرتی خواهند بود برای دیگران.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که عدم کمک رسانی به زلزله‌زدگان کرماشان تنها به دلیل کورد بودن آن‌ها بوده و رژیم اسلامی ایران که دشمن اصلی کوردها می‌باشد به صورت تعمدی در کمک‌رسانی و انجام عملیات امداد، قصور و کوتاهی کرده است.