کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پزشکی قانونی کرماشان: بالغ بر هشت هزار قربانی، آمار زلزله‌ی اخیر کرماشان

15:46 - 23 آبان 1396

کوردستان میدیا: بنابر آمارها منتشر شده از سوی سازمان‌های مرتبط در ایران، زلزله کرماشان تا کنون بیش از ٨هزار کشته و زخمی در پی داشته است.

آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرماشان طی سخنانی اظهار داشت که تاکنون ٤٥٠ نفر در اثر زلزله‌ی اخیر در استان کرماشان جان خود را از دست داده‌اند و ٧٥٠٠ نفر نیز به شدت آسیب دیده‌اند. طی زلزله‌ای که شامگاه یکشنبه ٢١ آبان، با شدت ٣\\٧ ریشتر کوردستان ایران با مرکزیت کرماشان را لرزاند که بنابر آمارهای منتشر شده بیش از ١٢هزار واحد با تخریب صد در صدی روبرو شده‌اند و بیش از ٢٠ هزار شهروند این مناطق به کمک‌های فوری و تامین خوراک و آب نیازمندند.

بنابر گفته‌های مردمان آسیب‌دیده، حکومت به صورت بسیار ناقص به امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده دست زده و حتا بنابر گفته‌های مسئولین رژیم به بسیاری از مناطق تا کنون هیچ کمکی نشده است. همچنین قابل ذکر است در عملیات امداد و نجاتی که در شهرستان سرپل ذهاب در مقیاس بسیار کوچکی انجام شده است بنابر اظهارات خبرنگار صداوسیمای ایران با فرارسیدن شب دیگر امکان ادامه عملیات وجود نداشت چرا که این گروه‌ها از کمترین امکانات ویژه و تخصصی امدادرسانی محروم هستند.

سازمان ملل تخمین زده که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شعاع ۱۰۰ کیلومتری کانون زلزله زندگی می‌کنند.