کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران مانع ورود گزارشگران خارجی و مستقل به کرماشان می‌شود

20:26 - 23 آبان 1396

کوردستان میدیا: پس از وقوع زلزله در کوردستان و وسعت بی‌سابقه‌ی خسارات جانی و مالی در مناطق مختلف کرماشان، رژیم اسلامی مانع از ورود گزارشگران بین‌المللی به این مناطق می‌شود.

خبرگزاری نیویورک تایمز طی گزارشی، خبر داد که مسئولین رژیم اسلامی ایران مانع از ورود خبرنگاران بین‌المللی و مستقل به مناطق زلزله‌زده در شهرهای کوردستان به ویژه کرماشان و حومه‌ی آن می‌شود.

بنابر این گزارش، علی‌‌رغم اینکه بسیاری از کشورهای جهان طی انتشار پیام‌های متفاوتی به ابراز همدردی با قربانیان زلزله کوردستان پرداخته‌اند، مسئولین رژیم مانند همیشه دشمنی خود را با ملت کورد نشان داده و مانع از ورود خبرنگاران خبرگزاری‌های جهان به کرماشان شده‌اند تا میزان خسارات وارده و نیز عدم کمک‌رسانی حکومت به کوردها آشکار نشود.

در همین رابطه توماس ارد بریک گزارشگر نیویورک تایمز امریکا در تویتی نوشت: همزمان با وقوع زلزله در کوردستان، به گزارشگران اجازه ورود به محل حادثه را نداده‌اند.

زلزله‌ای در شامگاه بیست‌ویکم آبان ١٣٩٦، اکثر شهرهای کوردستان به ویژه استان کرماشان را لرزاند که بنابر آمارهای رسمی اعلام شده تا کنون بیش از ٨٠٠٠ کشته و زخمی به جای گذاشته است.