کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مردم کرماشان با \"هوو\" کردن رئیس‌جمهور رژیم اسلامی به استقبال او رفتند

21:36 - 23 آبان 1396

کوردستان میدیا: حسن روحانی که صبح امروز وارد کرماشان شده بود هنگام حضور در میان آسیب‌دیدگان زلزله با خشم مردمان معترض روبرو شد.

بنابر اخبار خبرگزاری‌های حکومتی رژیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، صبح روز سه‌شنبه ٢٣ آبان به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده وارد فردگاه کرماشان شد. او سپس عازم برخی از مناطق زلزله شده و در میان مردم معترض به نحوه امدادرسانی‌های حکومتی، به ایراد سخنانی پرداخت که در آن به نقش سپاه و ارتش و بسیج در کمک‌رسانی به مردم اشاره می‌کرد.

بنابر گزارشات مردمی رسیده به کوردستان میدیا و فیلم‌های منتشر شده از این دیدار، مردم معترض و خشمگین با شنیدن این سخنان مانع از ادامه سخنان او شدند و با هوو کردن او به نحوه امدادرسانی و نبود امکانات اولیه بهداشتی و خوراکی اعتراض کردند. قابل ذکر است که هوو کردن روحانی هنگامی آغاز شد که او به نقش سپاه و بسیج در کمک به مردم اشارە می‌کرد.

با گذشت دو روز از وقوع فاجعه انسانی ناشی زلزله‌ی عظیم کرماشان بنابر شهادت شاهدان عینی ، تاکنون بیش از ٨٠ درصد آسیب‌دیدگان زلزله‌ی کرماشان از هرگونه کمک حکومتی محروم بوده‌اند و بنابر گزارشات رسانه‌های حکومتی هیچگونه آواربرداری در روستاها که بیشترین تلفات را داشته‌اند انجام نشده است.

در کلیپی تصویری که توسط مردم ضبط و پخش شده است یکی از ساکنان روستا قلا وارئ می‌گوید که بعد از ٢ روز از وقوع زلزله حتا یک پتو به این روستا نرسیده است و ما مرده‌های خود را بدون هیچ امکاناتی دفن می‌کنیم. او در ادامه از مردم می‌خواهد که به فریاد آن‌ها برسند چرا که حتا آب آشامیدنی ندارند و از خوراک و امکانت بهداشتی و گرمایشی محروم‌اند.