کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سعد حریری: مقامات ایرانی دروغ می‌گویند

14:25 - 24 آبان 1396

کوردستان میدیا: نخست‌وزیر مستعفی لبنان طی سخنانی اعلام کرد که به ولایتی پیشنهاد میانجیگری میان ایران و عربستان را نداده است.

سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان بعد از ملاقات با اسقف اعظم این کشور طی سخنانی اعلام کرد، در نشست‌هایش با علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر رژیم تروریستی ایران، پیشنهاد میانجیگری را به او نداده است.

این در حالی‌ست که هفته‌ی گذشته ولایتی در سخنانی به این امر اشاره کرده بود که سعد حریری از او خواسته تا در بهبود روابط ایران و عربستان نقش میانجیگر را ایفا کند.

سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان سیزدهم آبان ١٣٩٦ طی قرائت پیامی، استعفای خود از سمت نخست‌وزیری را اعلام کرد. سعد حریری در پیام مذکور دلیل استعفایش را سلطه حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران بر کشورش ذکر کرد و متذکر شد: ایران هیچ جایی وارد نمی شود مگر اینکه در آنجا خرابی و نا امنی ایجاد کند.

در همین راستا و بعد از ورود اسقف اعظم مارونی‌های لبنان به عربستان و دیدار او با سعد حریری در روز سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان، در سخنانی به استعفای سعد حریری اشاره کرده و حمایت کلیسای لبنان و جامعه مسیحیت را از او اعلام کرد. بشاره پطرس الراعی، در این سخنان متذکر شد که: دلایل او را برای استعفای می فهمد و نسبت به صحت آنها اطمینان دارد.