کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نان گران می‌‌شود

20:06 - 24 آبان 1396

کوردستان میدیا: از ابتدایی آذر ماه امسال قرار است قیمت نان پانزده درصد گرانتر شود.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، عضو ستاد تنظیم بازار که نامش فاش نشده است اعلام کرد که قرار است از ابتدایی آذر ماه امسال قیمت نان ١٥% از قیمت فعلی آن گرانتر شود و این افزایش قیمت به جز در تهران در بقیه استانهای دیگر به تصمیم استاندار وابسته است.

این عضو ستاد تنظیم بازار گفته که این افزایش قیمت منوط به بالا بردن کیفیت نان است اما قاسم زراعت پیشتر گفته بود که قیمت نان باید تا ٣٥% افزایش پیدا کند و گرانتر شدن نان بسته به افزایش دستمزد کارگران نانوایی و افزایش قیمت آرد است نه بالا بردن کیفیت نان!
وعده ارزان شدن کالاهای اساسی در آغاز دولت دوازدهم به مردم ابلاغ شد؛ اما برخلاف این وعده و وعیدها، در همان ابتدای آغاز به کار دولت افزایش قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفت و یک مئسول رژیم گفته بود که: متاسفانه دو سال است قیمت بنزین را افزایش نداده‌ایم و در دولت روحانی این کار را خواهیم کرد.

افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و کمبود درآمد در ایران باعث شده است که نرخ تورم در ایران طی هفده سال گذشته بی‌سابقه باشد.

گران شدن کالاهای اساسی در حالی است که جامعه جهانی لغو برجام را به خاطر کارهای خرابکارانه‌های ایران در دستور کار خود قرار داده است و تحریم‌های سخت‌تری در انتظار رژیم ایران است که زندگی و معیشت مردم دو چندان سخت‌تر می‌شود.