کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

احمد صفری: آمار کشته‌های زلزله بیش از هزار نفر است

14:47 - 25 آبان 1396

کوردستان میدیا: نماینده‌ی رژیم در مجلس آمار ارئه شده از سوی پزشکی قانونی را ناقص خوانده و تعداد جان‌باختگان زلزله‌ی اخیر استان کرماشان را بیش از هزار نفر اعلام کرد.

احمد صفری، نماینده رژیم در مجلس، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری حکومتی ایلنا در روز چهارشنبه ٢٤ آبان ١٣٩٦ با اشاره به آمارهای ارائه شده در رابطه با تعداد کشته‌های زلزله شامگاه یکشنبه ٢١ آبان ١٣٩٦ این آمار را ناقص خوانده و مدعی شد که تعداد کشته‌شدگان این فاجعه بیش از هزار نفر است. احمد صفری در این سخنان با اسفناک خواندن سطح امدادرسانی و میزان کمک‌های حکومتی بر ادعاهای مردمان آسیب‌دیده که نبود کمک‌های حکومتی گله‌مند بودند، صحه گذاشت. صفری در این رابطه اظهار داشت: سازمان‌هایی مانند هلال‌احمر ایران خودش به یک ستاد برای رفع بحران مدیریتی نیازمند است.

پزشکی قانونی استان کرماشان بعد از گذشت چهار روز از فاجعه انسانی روی داده ناشی از زلزله‌ی ٣\\٧ ریشتری که کوردستان ایران با مرکزیت کرمانشاه را لرزاند، آمار کشته‌ها را قریب به ٥٠٠ نفر اعلام کرده است. این در حالی است که شاهدان عینی حاضر در منطقه و مردم مناطق زلزله‌زده این آمارها را نادرست خوانده و عمق فاجعه را گسترده‌تر از آنچه که حکومت سعی در نشان دادن آن دارد، می‌دانند.

رژیم اسلامی ایران برای آنکه وضعیت اسفناک و دلخراش مناطق زلزله‌زده برای مردم ایران و جهان عیان نشود از ورود خبرنگاران مستقل و بین‌المللی به این مناطق جلوگیری می‌کند.