کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تنها ١٠ درصد مناطق زلزله‌زده چادر گرفته‌اند

20:07 - 25 آبان 1396

کوردستان میدیا: نماینده‌ی رژیم در مجلس از نحوه‌ی پوشش خبری صداوسیما انتقاد کرد آنرا خیانت در حق مردم کرماشان خواند.

یکی از نمایندگان رژیم در مجلس، طی سخنانی در روز چهارشنبه ٢٤ آبان گفت: طی بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده داشتم متوجه شدم که تنها به ١٠درصد این مناطق چادر داده شده و سایر آسیب‌دیدگان طی این روزها بدون سرپناه بوده‌اند. احمد صفری در مصاحبه‌ای با خبرگزاری حکومتی ایلنا اعلام کرد که صداوسیمای رژیم به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار همه چیز برقرار است. او عملکرد صداوسیمای رژیم را خیانت به مردم خواند.

بنابر آمارهای رسمی زلزله‌ی روز یکشنبه ٢١ آبان، تا کنون بیش از ١٠ هزار قربانی داشته است و بیش از ١٢هزار واحد مسکونی به صورت صددرصد ویران شده است.

وسعت فساد ادری و مالی حتا دامن نظام مهندسی و سازمان‌های عمرانی ایران را نیز گرفته است به گونه‌ای که در ساخت ساختمان‌های عمومی همچون بیمارستان و مدرسه هیچگونه نظارت مناسبی وجود ندارد.

بنابر اظهارات مقامات حکومتی بیش ٧٠ ساختمان مدرسه در استان کرماشان بر اثر زلزله ویران شده است و بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب نیز در همان لحظات اولیه با خاک یکسان شد که مرگ و جراحات بیماران حاضر در آن را در پی داشته است. این در حالی‌ست که بنابر آئین‌نامه‌های بین‌المللی در ساخت سازه‌های عمومی باید بیشترین دقت و استحکام را در نظر گرفت.