کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ضرب و شتم زلزله‌زدگان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی ایران

21:22 - 25 آبان 1396

کوردستان میدیا: نیروهای انتظامی و امنیتی که تعدادشان از امدادگران بیشتر است به جای یاری‌رساندن به قربانیان زلزله، به ضرب و شتم آن‌ها دست می‌زنند.

بنابر گزارشات رسیده به کوردستان میدیا، نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم اسلامی ایران در بخش‌های مختلف مناطق زلزله‌زده با حضور گروهی خود و برپا کردن مراکز امنیتی و بدون آنکه به مردم آسیب‌زده یاری برسانند، سبب ایجاد رعب و وحشت شده‌اند. بنابر گزارشات شاهدان عینی نیروهای سرکوبگر رژیم هرگونه اعتراض مردم و یا تجمع بیش از حد آن‌ها را با باتوم و کتک جواب می‌دهند، این در حالی‌ست که بعد از گذشت چهار روز از وقوع زلزله تنها در ده درصد مناطق زلزله‌زده چادر توزیع شده است.

این مطلب را احمد صفری، نماینده‌ی رژیم در مجلس طی سخنانی با خبرگزاری حکومتی ایلنا در روز چهارشنبه ٢٤ آبان اعلام کرد و اظهار داشت: بعد از گذشت چندین روز از وقوع زلزله تنها به ١٠ درصد از مناطق آسیب‌دیده چادر ارسال شده است. همچنین او اظهار داشت که: صداوسیمای رژیم به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار همه چیز برقرار است. او عملکرد صداوسیمای رژیم را خیانت به مردم خواند.

بر اساس یکی از فیلم‌های منتشر شده، افسران و سربازان نیروی انتظامی به جان مردمی می‌افتند که چندین شب را بدون امکانات و بدون سرپناه گذرانده بودند و خواهان کمک‌رسانی و دریافت محموله‌های رسیده بودند.

بنابر آمارهای رسمی، به علت وقوع زلزله‌ی روز یکشنبه ٢١ آبان که کوردستان با مرکزیت کرماشان را لرزاند، تا کنون بیش از ١٠ هزار قربانی داشته است و بیش از ١٢هزار واحد مسکونی به صورت صددرصد ویران شده است.