کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

گروه دیگری از جوانان کوردستان به صفوف نیروهای پیشمرگه حدکا پیوستند

21:27 - 27 آبان 1396

کوردستان میدیا: مراسم اختتامیه دوره‌ی ٢٢٧ مقدماتی پیشمرگه در کوهستان‌های کوردستان برگزار گردید.

براساس گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز پنج‌شنبه بیست‌وپنجم آبان ماه ١٣٩٦، دوره‌ی ٢٢٧ مقدماتی پیشمرگه در کوهستان‌های کوردستان پایان یافت و جمعی دیگر از جوانان مبارز روژهلات به صفوف نیروی پیشمرگه کوردستان پیوستند.

این مراسم با اجرای سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت به احترام شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز شد.

این مراسم با آماده بودن چند نفر از اعضای رهبری حزب دمکرات و جمعی از پیشمرگه‌های نیروی ویژه و خانواده‌های شهیدان راسان در کوه‌های سر به فلک کشیده کوردستان برگزار شد و کریم پرویزی، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران، سخنانی را بدین مناسبت بیان نمود.

نامبرده در آغاز سخنانش ضمن تبریک به شرکت‌کنندگان دوره به خاطر حضور آن‌ها در میان صفوف نیروهای پیشمرگه کوردستان، به ایراد سخنانی در رابطه با نقش و وظیفه تاریخی پیشمرگه‌های کوردستان در تاریخ ملت‌مان اشاره کرد و گفت: پیشمرگه‌ها کوردستان به این خاطر تفنگ به دست نگرفته‌اند که جنگ طلب باشند، بلکه برای در حفاظت از ملتدر برابر جنگ تحمیل شده بر کوردستان دست به تفنگ برده‌اند.

پرویزی خطاب به حاضرین دوره گفت: زمان عمل فرا رسیده و بایستی درس‌های که در دوره آموزشی فرا گرفته‌اید در عمل به کار گیرید.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: تک تک شماها به مانند یک پیشمرگه، که در این مکتب آموزش دیده‌اید، بایستی با اراده خستگی ناپذیری به ملت و میهن خود خدمت کنید و وقتی که برای به میان مردم می‌روید باید آن‌ها را با درس‌های انقلابی آشنا کنید.

پس از اتمام سخنان کریم پرویزی، چندین سرود حماسی، شعر و ترانه و نیز پیام‌های دوره مقدماتی پیشمرگه و دوره آموزشی خوانده و پیشکش حضار گردید.

در پایان مراسم هدایای توسط همسران شهید، کمال خضری و لقمان شیخانی، که در حماسه قره‌سقل جان خود را فدای راه آزادی کرده بودند، به نفرات برتر این دوره اهدا شد.