کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دارایی‌های سران رژیم ایران آشکار می‌شوند

14:18 - 28 آبان 1396

کوردستان میدیا: وزارت خزانه داری آمریکا مکلف شد تا دارایی‌های سران رژیم ایران را اعلام کند.

روز چهار شنبه بیست‌وچهارم آبان ١٣٩٦، کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا با ٤٣ رای موافق و ١٦ رای مخالف، وزارت خزانه داری را مکلف کرد تا دارایی‌های علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران و ۸۰ نفر از دیگر مقامات رژیم، از جمله رئیس جمهوری، اعضای مجلس خبرگان، شورای نگهبان و فرماندهان سپاه پاسداران را اعلام کند.

در گزارش این کمیته تاکید شده که طبقه حاکم در ایران باعث فقر مردم شده است و در مصوبه‌ای وزارت خزانه داری را مکلف کرده است که دارایی‌های منقول و غیرمنقول علی خامنه‌ای، حسن روحانی، اعضای شورای نگهبان، اعضای مجلس خبرگان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اطلاعات، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهان سپاه از جمله علی جعفری و قاسم سلیمانی را مشخص و اعلام کند.

در گزارش تاکید شده که شیوه رسیدن (جمع آوری) این دارایی‌ها نیز بررسی شود و بایستی با زبانی که برای مردم ایران قابل فهم باشد در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گیرد.

براساس آمارها تنها ۵ درصد از جمعیت ایران که شامل رهبر و خانواده او و اطرافیان و وابستگان آن‌ها هستند همه ثروت کشور را در دست دارند و ۹۵ درصد جمعیت کشور در فقر به سر می‌برند. موسسه بورگن ثروت رهبر نظام حاکم بر ایران را حدود ۹۵ میلیارد دلار برآورد کرده است.