کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نماینده خامنه‌ای: خدا لعنت کند جهانگیری را که از مسکن مهر انتقاد کرد

14:31 - 28 آبان 1396

کوردستان میدیا: نماینده خامنه‌ای در کرماشان پس از بازدید از مسکن مهر به منتقدان این پروژه تاخت و این اعمال را شلوغ‌کاری و سیاسی‌بازی خواند.

وحید حقانیان، نماینده ویژه علی خامنه‌ای، در ویدئویی که در کانال‎های تلگرامی از حاشیه بازدیدش از مناطق زلزله‌زده منتشر شده عنوان کرده است که اینها شلوغ‌کاری و سیاسی‌کاریست، چون هر چیزی که سیاسی بشه همین داستانا توش پیدا میشه، خدا لعنت کنه معاون اول رییس جمهور رو آقای جهانگیری اولین تخم لق سیاسی‌کاری رو ایشون گذاشت، مردم گرفتاری دارن، تو شروع کردی از مسکن مهر انتقاد کردن؟ انتقاد بیخودی، من خودم دیدم ۲۷ نفر از سازمان نظام مهندسی زنجان آمدن، دیدن و گفتن سازه‌ها مشکلی نداره.

نماینده ویژه خامنه‌ای در حالی این سخنان را بر زبان آورد که مجتبی نیک‌کردار، معاون عمرانی استاندار کرماشان شنبه بیست‌وهفتم آبان به خبرگزاری ایلنا گفته بود که دو مجموعه از ساختمان‌های مسکن مهر در سرپل ذهاب به طور کامل فرو ریخته و ۱۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

بنا به اسناد، فیلم‌های گرفته شده و گفته‌های زلزله‌زدگان در سر پل ذهاب ٩٠% واحدهای مسکونی مهر بر اثر زلزله تخریب شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، زمین‌لرزه کرماشان با بزرگی ٣\\٧ ریشتر، مجموعاً ۴۷۴ کشته و ۹۳۸۸ مجروح بر جای گذاشته است.

بدین ترتیب، بیش از یک پنجم قربانیان زلزله ساکنان مسکن مهر بوده‌اند.