کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

از خانواده شهید کوردستان تجلیل بعمل آمد

14:57 - 29 آبان 1396

کوردستان میدیا: شماری از نویسندگان و شاعران کوردستان از خانواده ابوبکر معروفی قدردانی کردند.

بر اساس گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، عصر روز یکشنبه بیست‌وهشتم آبان ١٣٩٦، در هنگام جلسه ختم ابوبکر معروفی، که از سوی مردم ملقب به شهید کوردستان شده است، شماری از نویسندگان، شاعران و ادب دوستان بوکان، سقز و مهاباد به ایراد سخنانی و تقدیم اشعاری به روان ابوبکر معروفی کردند.

در این میان مولود خوانچه‌زرد، شاعر بوکانی متخلص به راپرین چند قطعه شعر را در وصف ابوبکر معروفی دکلمه و به نمایندگی از شاعران و نویسندگان کرماشان و ایلام به خانواده معروفی تسلیت گفت و در پایان معین قادرپور، قهرمان بوکانی مسابقات جهانی کونگ‌فو گرجستان مدال طلای خود را به گردن فرزند ابوبکر معروفی آویخت و به خانواده‌ی وی تقدیم کرد.

ابوبکر معروفی، شهروند بوکانی شامگاه پنج‌شنبه بیست‌وپنجم آبان، در حین رساندن کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرماشان به علت سانحه رانندگی در جاده ثلاث‌باباجانی جان خود را از دست داد.

شهروندان کورد در شهرهای روانسر، جوانرود، کامیاران، سنندج، دیواندره، سقز و بوکان در هنگام عبور آمبولانس حامل پیکر ابوبکر، به نشانه‌ی ادای احترام در خیابان‌ها حضور یافتند و پیکر او را تا خارج از شهرشان بدرقه کردند.