کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اتحادیه عرب: مانع نابودی خاورمیانه به دست ایران شوید

20:34 - 29 آبان 1396

کوردستان میدیا: اتحادیه عرب در اجلاس وزرای خود اعلام کرد که در قبال تجاوزات ایران دست بسته نخواهد ماند.

وزیران خارجه عربستان سعودی و کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده‌ که روز یکشنبه بیست‌وهشتم آبان ١٣٩٦ در قاهره برگزار شد، اعلام کردند که کشورهای عضو اتحادیه عرب در برابر نفوذ و مداخله ایران در خاورمیانه دست روی دست نمی‌گذارند. احمد ابوالعیط، دبیر کل اتحادیه عرب از شورای امنیت سازمان ملل خواست مانع از نابودی خاورمیانه توسط ایران شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی در اجلاس فوق‌العاده اتحادیه عرب در قاهره گفت: ایران در منطقه مزدورانى وابسته به خود مانند شبه نظاميان حوثی و حزب الله را ایجاد کرده و اين امر همه اصول بین المللی را به طور کامل نقض کرده است. وزير خارجه سعودى تأکید كرد پادشاهى سعودی در قبال تجاوزهاى ايران دست بسته نخواهد ماند.

احمد ابوالعیط، دبیر کل اتحادیه عرب هم در سخنانی گفت: ایران مانند دشنه‌ای است که از پشت بر کشورهای عربی خلیج به ویژه عربستان سعودی فرود آمده باشد. او افزود: ما بر همبستگی و حمایت کامل از کشور، دولت و ملت سعودی تاکید می‌کنیم و از هر اقدامی که پادشاهی سعودی در برابر تهدیدهای ایران انجام دهد پشتیبانی می‌کنیم.

رژیم ایران با پرتاب یک موشک بالستیک از طرف حوثی‌ها به پایتخت عربستان خشم کشورها عربی را برانگیخت.