کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

خامنه‌ای بعد از یک هفته به کرماشان رسید

21:19 - 29 آبان 1396

کوردستان میدیا: رهبر رژیم ایران در سفری شبانه به مناطق زلزله‌زده رسید و در میان نیروهای سرکوبگر رژیم سخنانی ایراد کرد.

علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران روز دو شنبه بیست و نهم آبان ١٣٩٦، به کرماشان رفت و از مناطق زلزله‌دیده بازدید کرد. او در میان نیروهای سرکوبگر که لباس شخصی پوشیده بودند و تعداد کثیری از روحانیون که با خود به کرماشان برده بود گفت: مردم به قدر توان ‌خودشان عمل کردند، مسئولان هم خوش درخشیدند اما تلاش‌ها باید مضاعف شود. او حضور ارتش و سپاه در روستاها در ساعات اولیه را موثر دانست و گفت: اگر نمی‌آمدند داغ و غصه ما و تلفات ما خیلی بیش از این می‌شد.

این در حالی‌ست که مهره‌های رژیم در روزهای گذشته از عدم کمک‌رسانی به مردم خبر دادند و عملکرد سازمان‌های کمک‌رسان را زیر سئوال بردند. در همین راستا احمد صفری نماینده رژیم در مجلس اظهار داشته بود: طی بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده داشتم متوجه شدم که تنها به ١٠درصد این مناطق چادر داده شده است.

خبرگزاری‌های رژیم ایران، به صورت گسترده سفر علی خامنه‌ای را تحت پوشش قرار دادند و نوشتند: علی خامنه‌ای با حضور در روستای کوئیک، از چادرهای مردم زلزله زده اهل سنت بازدید کرد.

قابل ذکر است که بنابر گزارشات تصویری که توسط امدادرسانان مردمی پخش شده مردمان مناطق زلزله‌زده به کرات اذعان داشتند که هیچ نهاد حکومتی به آن‌ها کمک نکرده و اگر مردم نبودند شمار کشته‌ها بیشتر می‌بود.

گفته‌های خامنه‌ای در حالی است که طبق فیلم‌های منتشر شده و شاهد حالان زلزله کرماشان، نیروهای نظامی به غیر از ارتش در حال غارت کمک‌های ارسالی مردم به زلزله‌زدگان بودند. همچنین در چندین کلیپ منتشر شده نیروهای ضدشورش و انتظامی و سپاه پاسداران در حال ضرب و شتم مردمان زلزله‌زده کرماشان بوده‌اند.

خبرنگار کوردستان میدیا از محل زلزله طی گزارشی اظهار داشت که نیروهای سپاه پاسداران با لباس‌های شخصی و نظامی مانع رسیدن کمک‌های مردمی به دست آسیب‌دیدگان می‌شدند و بخش عظیمی از کمک‌های مردمی را به انبارهای سپاه انتقال می‌دادند. همچنین در گزارشی دیگر، خبرنگار کوردستان میدیا اذعان داشت که سپاه پاسداران کمک‌های مردمی را با نام خود در بین زلزله زده‌گان توزیع می‌کرند.