کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دادستانی کرماشان در سرپل ذهاب حکومت نظامی اعلام کرد

22:11 - 29 آبان 1396

کوردستان میدیا: دادستان کرماشان به بهانه‌ی مدیریت بحران و پیشگیری از اخلال طی حکمی، در سرپل ذهاب حکومت نظامی اعلام کرد.

بنابر خبر منتشر شده‌ای در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، محمد حسین صادقی، دادستان دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، در هنگام حضور در مناطق زلزله‌زده در صبح روز یکشنبه بیست‌وهستم آبان طی سخنانی اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم، زمینه برای برخی از افراد فرصت طلب مستعد شود تا از این فضا سوء استفاده کنند و در همین رابطه ورود و خروج‌ها به شهر سرپلذهاب کنترل می‌شود. او در ادامه افزود: دستگاه‌های امداد رسان باید تولیت کار را برعهده بگیرند. صادقی با اعلام محدودیت‌های شدید رفت‌وآمد و تفویض اختیار تام به نیروهای نظامی و انتظامی برای کنترل خروج و ورود به سرپل‌ذهاب افزود: این میزان تراکم ماشین‌ها در جاده‌ها و جمعیت کمک‌های مردمی در مناطق زلزله زده، اخلال ایجاد می‌کند و کار را از مدیریت میدانی مدیران خارج می‌کند.

بنابر گزارشات متعدد و فیلم‌های منتشر شده، نیروهای سپاه مانع از رسیدن کمک‌های مردمی به دست آسیب‌دیدگان می‌شوند و با توقیف محموله‌های ارسالی آن‌ها را به انبارهای سپاه انتقال می‌دهند. هراس حکومت از افشای ابعاد سیاست‌های ضدبشری اعمال شده بر مردم مناطق زلزله‌زده توسط خبرنگاران و نیز بی‌آبرو شدن سازمان‌های حکومتی در اهمال و کم‌کاری در کمک‌رسانی به مردم و گسترش حس تنفر در میان مردم، دادستان کرماشان را بر آن داشته است تا به صدور حکومت نظامی اقدام کند.

قابل ذکر است فعالین مدنی شهرستان شاباد اعلام کرده بودند که نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی در روز جمعه به مراکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این شهر هجوم برده و به بهانه احتکار کمک‌های دریافتی را ضبط کردند.