کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

باند جعل اسکناس سپاه، کشف و افشا شد

14:13 - 30 آبان 1396

کوردستان میدیا: شبکه‌ی گسترده‌ای از افراد و شرکت‌ها وابسته به نیروی قدس سپاه پاسدارن که جعل اسکناس‌های یمنی را انجام می‌دادند، آشکار و افشا شدند.

بنابر گزارشی از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده‌ی آمریکا طی انتشار بیانیه‌ای در روز روز دوشنبه بیست ‌ونهم آبان، به افشای شبکه‌ای از افراد و شرکت‌هایی اقدام کرد که در جعل اسکناس‌های یمنی برای نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نقش دارند. بنابر این گزارش وزات خزانه‌داری در واکنشی فوری این شبکه‌ی گسترده را تحریم کرد.

در گزارش رویترز آمده است که: شبکه مورد اشاره با دور زدن قوانین اروپا در رابطه با صادرات، لوازم و ابزار جعل اسکناس را از اروپا تهیه کرده است.

در همین رابطه اسیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: افشای برنامه جعل اسکناس توسط نیروی قدس سپاه عمق شرارت فریبکاری این نیرو را نشان می‌دهد که علیه اروپا، دولت‌های خلیج و تمام جهان به کار می‌گیرند تا فعالیت‌های خود در جهت بی‌ثباتی منطقه را ادامه دهند.

بعد از اعلام استراتژیک نوین آمریکا در قبال ایران، وزارت خزانه‌داری این کشور، شاخه‌ی قدس سپاه تروریستی پاسداران را در لیست سیاه خود قرار داده و دونالد ترامپ کلیت سپاه را حامی تروریسم در جهان معرفی کرده است.