کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مردم زلزله‌زده: ما رهبر نمی‌خواهیم، چادر می‌خواهیم

20:03 - 30 آبان 1396

کوردستان میدیا: حضور رهبر رژیم ایران در مناطق زلزله‌زده کرماشان، اعتراضات و خشم مردم آسیب‌دیده را در پی داشت.

بنابر گزارشات رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، حضور علی خامنه‌ای در مناطق زلزله‌زده بعد از گذشت یک هفته از وقوع زلزله کرماشان آنهم با ١٠هزار نیروی امنیتی و نظامی به عنوان اسکورت، خشم و اعتراض گسترده‌ی مردمان آسیب‌دیده را در پی داشت.

مسئولین رژیم اسلامی ایران که با دادن وعده‌ کمک مالی در صورت حضور خامنه‌ای در مناطق زلزله زده انتظار داشتن مردم را به مراسم استقبال از او بکشانند با مشاهده اعتراضات و شعارهای متعدد علیه علی خامنه‌ای و حاکمیت او، هیمنه و هیبت پوشالی رژیم را بر باد رفته دیدند. مردم سرپل ذهاب و روستاهای اطراف با حمل پلاکاردهایی که حامل شعارهایی در محکومیت اقدامات ضدبشری حکومت در حق آنان بودند، نوشتند: ما رهبر نمی‌خواهیم، چادر می‌خواهیم.

رژیم اسلامی ایران که از همان ساعات اولیه وقوع زلزله تا کنون نه تنها از انجام ابتدائی‌ترین اصول امدادرسانی در فجایع طبیعی خوداری کرده است بلکه در رسیدن کمک‌های مردمی به دست مردم موانع متعددی ایجاد و یا به ضبط آن‌ها و توزیع این کمک‌ها به نام رژیم دست زده است.

قابل ذکر است که نیروهای سرکوبگر رژیم همچون سپاه و نیروهای ضدشورش که بنابر گزارشات متعدد شاهدان عینی حاضر در مناطق زلزله‌زده، تعدادشان از نیروهای امدادی بیشتر بوده، طی روزهای بعد از زلزله به ضرب و شتم مردمان آسیب‌دیده دست زده‌اند که در این رابطه فیلم‌های متعددی منتش رشده است.

با گذشت بیش از یک هفته از وقوع زلزله‌ی کرماشان در شامگاه ٢١ آبان، تاکنون هیچ کمپ استانداردی برای اسکان قربانیان و بازماندگان زلزله‌ی اخیر در سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و روستاهای تابعه‌ی این دو شهرستان دایر نشده است.