کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سیل مناطق زلزله‌زده را زیر آب برد

14:12 - 1 آذر 1396

کوردستان میدیا: با بارش شدید باران و روان شدن سیل، چادر‌ها و سرپناه زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب و رستاهای تابعه به زیر آب رفتند.

بنابر گزارشات منتشر شده با آغاز باران در مناطق زلزله‌زده از روز سه‌شنبه ٣٠ آبان و شدت یافتن آن طی ساعات بعدی، معابر داخلی شهر سرپل‌ذهاب و مکان‌هایی که آسیب‌دیدگان در آن اسکان یافته‌اند به ویژه در روستاها بر اثر جاری شدن سیل به زیر آب رفته و به همین علت آسیب‌دیدگان زلزله‌ی اخیر با وضعیت اسفناک‌تری روبرو شده‌اند.

بنابر گزارشات رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، شدت باران چنان است که چادرهای زلزله‌زدگان پر از آب شده و وسایل گرمایشی و پتوهایشان کاملا خیس شده است. شاهدان عینی متذکر می‌شوند که دلیل عدم وجود کمپ‌های مناسب حال آسیب‌دیدگان نمی‌توانند در درون چادرها بمانند و بیرون از چادر نیز باران به شدت تمام در حال بارش است.

قابل ذکر است که بر اساس گزارش هواشناسی، مناطق زلزله‌زده علاوه بر بارش باران با کاهش محسوس دما نیز روبرو خواهند شد.

امدادرسانان مردمی و فعالان مدنی کورد طی انتشار گزارشاتی در صفحات فیسبوکی خود اظهار داشته‌اند که از سوی بارش باران بر وخامت اوضاع افزوده و از سوی دیگر نیروهای نظامی رژیم از جمله سپاه مانع رفت‌وآمد امدادرسانان داوطلب و مردمی به سرپ‌لذهان و به ویژه روستاهای اطراف آن می‌شوند.

شامگاه روز یکشنبه ٢١ آبان زلزله‌ای با شدت ٣\\٧ ریشتر کوردستان با مرکزیت کرماشان را لرزاند که بیش از ١٠هزار نفر کشته و زخمی به جای گذاشت.