کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تراژدی دیگر در کرماشان در حال رخ دادن است

14:17 - 1 آذر 1396

کوردستان میدیا: وضعیت نامساعد جوی، شرایط زندگی را برای آوارگان زلزله کرماشان دشوار کرده است.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، از دیروز سی‌ام آبان ١٣٩٦، موج بارش باران در مناطق زلزله‌زده استان کرماشان آغاز شده است، بارش باران و جمع شدن آب و در برخی نواحی جاری شدن سیل در کنار چادرهای آوارگان شرایط زندگی را برای آنها خیلی سخت کرده است؛ لاذم به ذکر است این موج بارش تا روز پنج شنبه دو آذر ادامه دارد.

بنا به گزارش‌های مردمی که به وب‌سایت کوردستان میدیا رسیده است، چادرهای آسیب‌دیدگان تاب این شرایط را نداشته و سرمای هوا و بارش باران، آنها را در شرایط سخت زندگی قرار داده است و به خاطر خسارات زیادی که به خانه‌های‌شان وارد شده نمی‌توانند به داخل خانه‌ها برگردند.

علی خامنه‌ای در سفری که به مناطق زلزله‌زده داشت مستقیما به مردم آسیب‌دیده اعلام کرد که انتظار کمک از حکومت را نداشته و خودشان به فکر خودشان باشند.

از سوی دیگر با اعلام حکومت نظامی در سرپل و مناطق زلزله‌زده دیگر که از سوی دادستان کرماشان اعلام شده بود، فعالیت‌های مردمی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با محدودیت‌های جدی روبرو شده است.

طی زلزله‌ای که شامگاه یکشنبه ٢١ آبان، با شدت ٣\\٧ ریشتر کوردستان ایران با مرکزیت کرماشان را لرزاند، بنابر آمارهای منتشر شده بیش از ۴۷۴ کشته و ۹۳۸۸ مجروح بر جای گذاشته است. شایان ذکر است در این تراژدی هم وطنان کورد زبان از سراسر کوردستان ایران به یاری زلزله زدگان شتافتند و مایحتاج آنها را تامین کردند.