کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران به اروپا باج می‌دهد

15:42 - 1 آذر 1396

کوردستان میدیا: رژیم ایران با نصف قیمت جهانی گاز به نروژ صادر می‌کند.

طی قراردادی که بین وزارت نفت رژیم ایران و شرکت IFLNG نروژی، به امضاء رسیده است، قرار است گاز با قیمت ۱۰ سنت و روزانه ۲ میلیون و ٣٠٠ هزار مترمکعب به نروژ صادر شود.

شایان ذکر است که بهای تمام شده تولید گاز در ایران حدود ١٥ سنت است اما رژیم ایران با قیمت ١٠ سنت بر مترمکعب، آنرا به نروژ صادر می‎کند و این هم نارضایتی مسئولین رژیم را در پی داشت و در نامه‌ای احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان دیده‎بان شفافیت و عدالت به بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی هشدار داده که به سرعت باید این قرارداد متوقف شود.

در همین رابطه شرکت نفتی آبان آفشور هفت سکوی حفاری خود را از خلیج فارس خارج کرده و تنها یکی از آنها را فعلا در ایران باقی گذاشته‌ است. رژیم ایران ٢٨٨ میلیون دلار به شرکت آبان افشور بدهکار است این شرکت اعلام کرده است که ایران به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند بدهی خود را پرداخت کند.

استراتژی جدید ترامپ، منبع‌های مالی و دارایی رژیم ایران را نشانه رفته و در پی خشکاندن آن‌ها است. بانک‌های بزرگ جهان و شرکت‌های نفتی در صدد نگه‌داشتن فعالیت‌های خود با ایران هستند، رژیم ایران تمام توان خود را به کار گرفته تا تحریم‌ها را دور بزند که این کار هم باج زیادی برای رژیم در پی دارد.