کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یخ‌زدگی در کرماشان و هلال احمری که به سوریه کمک می‌فرستد

16:09 - 3 آذر 1396

کوردستان میدیا: سازمان هواشناسی کرماشان از ورود توده‌ی هوای سرد در هفته پیش‌رو و کاهش دما تا ده درجه زیر صفر خبر می‌دهد در حالی که قربانیان زلزله کرماشان هنوز بی‌سرپناه و در فضای باز به سر می‌برند.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی استان کرماشان، از روز شنبه چهارم آذر ١٣٩٦، شهرها و روستاهای این استان با ورود توده‌ی هوای سردی روبرو خواهند شد و اکثر مناطق کرماشان به ویژه نواحی کوهستانی با کاهش شدید دمای هوا تا ده درجه زیر صفر مواجه خواهند شد. این سازمان همچنین پیش‌بینی کرده است که در برخی از مناطق زلزله‌زده علاوه بر کاهش شدید دما، امکا ریزش جوی به صورت برف وجود دارد.

بنابر گزارشات رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا از مناطق زلزله‌زده و نیز تصاویری که امدادرسانان مردمی از شرایط موجود در این مناطق منتشر کرده‌اند، بعد از گذشت قریب به دو هفته از وقوع زلزله همچنان قربانیان این فاجعه‌ی انسانی بدون سرپناه هستند و رژیم اسلامی ایران بدون دایر کردن کمپ‌های مناسب آن‌ها را به حال خود رها کرده است.

اخبار منتشره از وخامت اوضاع مردمان آسیب‌دیده شهرها و روستاهای زلزله‌زده‌ی کرماشان خبر می‌‌دهند، به گونه‌ای که طی روزهای گذشته که این مناطق با بارش شدید باران و وزش باد روبرو بوده‌اند، از سویی جاری شدن سیل لوازم اولیه زندگی آن‌ها را که توسط مردم تهیه شده بود با خود برد و از سوی دیگر وزش تند باد چادرهای محدودی را که میان آن‌ها توزیع شده بود را از جا کند و دوباره این آسیب‌دیدگان را بی‌سرپناه کرد.

در این شرایط وخیم که زندگی این مردمان به ویژه کودکان و سالخوردگان با تهدید جدی روبرو می‌باشد، سازمان هلال احمر ایران با ارسال ده‌ها تریلی به سوی سوریه، اقدام به کمک‌رسانی به آوارگان البوکمال کرده است. این در حالی است رئیس کل مدیریت بحران ایران در اولین روز وقوع زلزله به تهی بودن انبارهای این سازمان و هلال‌احمر اشاره کرده بود و خواست که مردم به یاری این آسیب‌دیدگان بشتابند.

بازماندگان زلزله‌ی اخیر کرماشان با مشکلات عدیده‌ای همچون نبود سرپناه مناسب، نبود وسایل گرمایشی، نبود دارو، نبود بهداشت، شیوع بیماری‌های عفونی و... روبرو هستند.