کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کمپین بزرگ فعالین مدنی سنندج، کرماشان و ایلام برای پاکسازی مناطق زلزله‌زده

16:26 - 3 آذر 1396

کوردستان میدیا: طی اقدامی خودجوش، انجمن‌های محیط زیستی استان‌های کوردستان به صورت هماهنگ، برای دفع زباله‌ها و پاکسازی مناطق زلزله‌زده تجمع بزرگی را به راه انداخته‌اند.

بنابر گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، جوانان کورد و فعالین محیط زیستی استان‌های مختلف کوردستان از جمله سنندج، کرماشان و ایلام طی تصمیمی، بر آن شدند که برای پاکسازی مناطق زلزله‌زده از زباله‌ها و آلاینده‌های، جمع‌آوری آن و ارائه‌ی خدمات بهداشتی و نیز مشاوره‌ای، کمپین بزرگی با حضور ده‌ها فعال محیط زیستی کورد به راه بیاندازند.

در اعلامیه‌ای که از سوی تیم مرکزی این گروه منتشر شده است آمده: با توجه به ضرورت دفع مناسب زباله‌ها و پاکسازی مناطق آسیب‌دیده از آلاینده‌های مختلف در مناطق زلزله‌زده برخی از فعالین محیط زیست همراه با انجمن چروی سبز قروه استان سنندج و بنیاد برگ و بلوط استان ایلام در نظر دارند به پاکسازی مناطق مذکور، آموزش چهره به چهره ، همراه تیم مددکاری و تیم پزشکی در مناطق مختلف سرپل ذهاب بپردازند.

در این اعلامیه آمده است که این اقدام در چند مرحله و طی چند ماه اجرا خواهد شد. همچنین این کمپین متذکر شده است که انجمن ها،نهادها و موسساتی که علاقمند به شرکت در این برنامه می باشند می توانند با شماره و یا آیدی‌های ارائه شده تماس بگیرند.

مردمان کرماشان در کلیپ‌های تصویری که از خود و سایر قربانیان زلزله ٢١ آبان، ضبط و منتشر کرده‌اند مدعی هستند که عدم کمک‌رسانی حکومت اسلامی ایران به مناطق زلزله‌زده‌ این استان تنها به خاطر کورد بودن آن‌ها می‌باشد. با این آگاهی، مردمان شهرها و روستاهای مناطق دیگر کوردستان در همان ساعات اولیه زلزله با جمع‌آوری گسترده‌ی کمک‌های مردمی به یاری مردمان کرماشان شتافتند.