کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ولیعهد عربستان: خامنه‌ای هیتلر دوران است

21:33 - 4 آذر 1396

کوردستان میدیا: ولیعهد عربستان طی سخنانی، خامنه‌ای را هیتلر خاورماینه خواند.

محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان در گفتگویی با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: رهبر ایران هیتلر جدیدی در خاورمیانه است. او افزود: ما از اروپا آموختیم که راضی کردن اینگونه افراد راهی به جایی نخواهد برد. ما نمی‌خواهیم هیتلر جدید آنچه را در اروپا رخ داد، در خاورمیانه تکرار کند.

این سخنان واکنش رژیم را در پی داشت. در همین رابطه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه رژیم ایران روز جمعه، سوم آذر ماه ١٣٩٦، در پاسخ به تازه‌ترین اظهارات محمد بن سلمان علیه رهبر رژیم اسلامی تهران گفت: کسی در جهان و عرصه بین‌الملل اعتباری برای این گونه سخنان قائل نیست.

قابل دکر است اتحادیه عرب در نشستی فوق‌العاده‌ که روز یکشنبه بیست‌وهشتم آبان ١٣٩٦ در قاهره برگزار کرد ، اعلام کردند که کشورهای عضو اتحادیه عرب در برابر نفوذ و مداخله ایران در خاورمیانه دست روی دست نمی‌گذارند. احمد ابوالعیط، دبیر کل اتحادیه عرب از شورای امنیت سازمان ملل خواست مانع از نابودی خاورمیانه توسط ایران شود.

رژیم ایران که در صدر آن علی خامنه‌ای قرار دارد با دخالت در کشورهای منطقه در صدد ناامن کردن خاورمیانه است. در تازه ترین دخالت‌های رژیم ایران در کشورهای منطقه دخالت در لبنان بود که نخست وزیر این کشور مجبور به استعفا از کارش شد.