کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت خبرنگار گیلان‌غربی به دلیل اعتراض به وضعیت زلزله‌زدگان

21:49 - 5 آذر 1396

کوردستان میدیا: خبرنگار کرماشانی که در حمایت از زلزله‌زدگان و اعتراض به عدم کمک‌رسانی تعمدی ایران به قربانیان زلزله سخنانی گفته بود، بازداشت شد.

بنابر گزارش منتشر شده‌ای از آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه دوم آذرماه، یک خبرنگار کورد به نام ارژنگ زرگوش اهل روستای گامیش چران از توابع شهرستان گیلانغرب به اتهام ایراد سخنانی درباره سقوط حکومت از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

بنابر کلیپ تصویری منتشر شده‌ای، ارژنگ زرگوش در حال بیان سخنان اعتراض‌آمیزی نسبت به عملکرد رژیم در مقابل زلزله‌زدگان کرماشان است.

او در میان مردم از وضعیت وخیم و عدم کمک‌رسانی حکومت به مردم آسیب‌دیده سخن می‌گوید و اظهار می‌دارد: در جمهوری اسلامی هیچگاه مردم ارزش نداشته‌اند و تنها هنگامی که احساس خطر کرده است به سراغ آن‌ها آمده. او در ادامه‌ی سخنان خود به آمارهای غلط ارائه شده از سوی دولت اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: مردم شب و روز در سرمای شدید و بدون سرپناه روزگار می‌گذرانند و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست.

ارژنگ زرگوش متولد ۱۳۵۱ خبرنگار و تحلیلگر سیاسی است که پیشتر نیز چندین بار بازداشت و حبس در کرماشان و شیراز را به اتهام هواداری از گروه‌های سیاسی مخالف نظام تجربه کرده است.

قابل ذکر است خبرگزاری‌های حقوق‌بشری از بازداشت هشت فعال مدنی و خبرنگار در شهرهای مختلف کوردستان به علت اعتراض به عدم کمک‌رسانی تعمدی رژیم به قربانیان زلزله‌ی کرماشان و یا ایجاد کمپین‌های کمک‌رسانی مردمی خبر می‌دهند. از جمله این فعالین رحمان مدنی، ادریس محمودی و جوانرو قادری از سردشت، قاسم زرگرزاده شهروند کرماشانی، مجید حسنیانی اهل روستای میرآباد بوکان و شهرام فرهادی از فعالین مدنى سنندج که درحین بارگیری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرماشان توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت گردید.