کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٥٣ کشته در حملات هوایی روسیه در سوریه

14:59 - 6 آذر 1396

کوردستان میدیا: دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که ٥٣ غیرنظامی در حملات هوایی روسیه به شهر دیرالزور کشته شده‌اند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: در جریان حملات هوایی ارتش روسیه به مناطق مسکونی در دیرالزور، دست‌کم ۵۳ غیرنظامی کشته شده‌اند. بنابر گزارش این سازمان، حملات هوایی به ساختمان‌های مسکونی واقع در روستای الشفا، شرق رودخانه فرات، انجام شده و دست‌کم ۱۸ نفر نیز در جریان آن زخمی شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گزارش‌های‌ خود را بنا بر اخبار شاهدان عینی و ناظران محلی تنظیم می‌کنند.

رژیم اسلامی ایران و روسیه با حمایت‌های گسترده خود از دولت بشار اسد، آتش جنگ داخلی در سوریه را روشن نگه داشته‌اند و بر گسترش روزافزون آن دامن زده‌اند. حزب‌الله از نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی،به صورت مستقیم در جنگ سوریه حضور داشته و با نیروهای بشار اسد علیه نیروهای اپوزیسیون در حال جنگ است.

قابل ذکر در گزارشی که کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد در شهریور ١٣٩٦ شمسی منتشر کرده بود، حکومت سوریه را عامل حمله به شهر خان شیخون با گاز سارین مقصر دانسته است. بنابر آخرین آمارها تا کنون بیش از ٣٤٠ هزار نفر در جریان جنگ داخلی سوریه کشته‌شده‌اند که نزدیک به یک‌سوم آن‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.