کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بخشنامه تفتیش عقاید به مدارس ابلاغ شد

20:01 - 6 آذر 1396

کوردستان میدیا: اداره حراست آموزش و پرورش استان مازندران به طور محرمانه از مدارس خواسته تا دانش‌آموزان غیر شیعی را معرفی کنند.

بنا به بخشنامه‌ای محرمانه‌ای که اداره حراست آموزش و پرورش استان مازندران در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه امسال به مدارس شهر و روستاهای این استان ابلاغ کرده است، آن‌ها را موظف کرده تا دانش‌آموزان غیرشیعه را شناسایی و به حراست معرفی کنند.

بر اساس این بخشنامه، در صورت اعتقاد دانش‌آموزان به یکی از باورهای دینی غیر از اسلام شیعه، مدرسه موظف به ارائه اطلاعات فرد شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، پایه تحصیلی، محل تولد در پیوست این نامه است. مسئولیت عدم پاسخگویی به این بخشنامه به عهده مدیران مدارس گذاشته شده است.

این بخشنامه ضدحقوق بشری و آزادی دین و عقیده با موضوع ارسال آمار فرق و مذاهب، مدارس استان مازندران را موظف کرده تا دانش‌آموزان غیر مسلمان شیعه، از جمله سنی، مسیحی، بهایی، وهابی، دراویش، کلیمی و زرتشتی را معرفی کنند.

طبق اصل‏ بیست و سوم قانون اساسی رژیم اسلامی ایران تفتیش‏ عقاید ممنوع‏ است‏ و هیچ‌کس‏ را نمی توان‏ به‏ صرف‏ داشتن‏ عقیده‏‌ای‏ مورد تعرض‏ و مؤاخذه‏ قرار داد. در واقع رژیم اسلامی تهران حتا پایبند به اصول به اصطلاح قانون اساسی خود در ارتباط با اقلیت‌های دینی و ملی ملیت‌های ایرانی نیست.