کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازدیدهای فرمایشی مسئولین رژیم به مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه دارد

21:26 - 6 آذر 1396

کوردستان میدیا: دهیار یکی از روستاهای سرپل‌ذهاب خطاب به مسئولین رژیم گفت که مردم از دولت ناامید شده‌اند.

بنا به گزارش‌های منتشر شده، امروز دوشنبه ششم آذر ١٣٩٦، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رژیم به کرماشان سفر کرده است تا اصطلاحا از مناطق زلزله زده بازدید کند، در این دیدار دهیار روستای ناوه فره به اسحاق جهانگیری گفت: وام و کمکهای بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده کافی نیست، این وام و کمک‌های بلاعوض دولت برای ساخت خانه در کوره دهات‌ها هم کافی نیست، الان هم که می‌گویند اگر کانکس بدهند ۳ میلیون کم می‌شود.

در همین رابطه نماینده فرمایشی مردم سرپل‌ذهاب در مجلس رژیم از حضور نمایشی برخی وزرا در نقاط زلزله زده گلایه کرد و گفت: متاسفانه وزیر کشاورزی نمایشی و فرمایشی به اینجا تشریف آورد و با پذیرایی سه وعده غذایی در حالی که مردم منطقه حتی آب برای آشامیدن ندارند منطقه را ترک کرد؛ بدون اینکه دستاوردی برای منطقه داشته باشد.

در همین رابطه گزارشات و خبرهای متعددی منتشر شده است. المیرا شریفی‌مقدم، مجری زن صداوسیما به خبر دایر شدن تورهای زلزله‌گردی واکنش نشان داد و در صفحه‌ی خود نوشت: میگن برای تور زلزله‌گردی در بخش‌های مختلف کرماشان، از متقاضیان ثبت نام می کنند، هر دم از این باغ بری می رسد.

از سوی دیگر بازداشت و پیگرد قانونی خبرنگاران و فعالین مدنی که به کمک قربانیان زلزله‌ی کرماشان شتافته‌اند یا از عدم کمک‌رسانی تعمدی حکومت به مردم اعتراض کرده‌اند ادامه دارد. در همین رابطه و بنابر گزارش منتشر شده‌ای از آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه دوم آذرماه، یک خبرنگار کورد به نام ارژنگ زرگوش اهل روستای گامیش چران از توابع شهرستان گیلانغرب به اتهام ایراد سخنانی درباره سقوط حکومت از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

لینک‌های مرتبط:
هشتک کرماشان، هشتک اُملت به دنیای شبکه‌های اجتماعی پا گذاشت
بازداشت خبرنگار گیلان‌غربی به دلیل اعتراض به وضعیت زلزله‌زدگان