کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بیماریهای صعب‌العلاج یکی پس از دیگری از پوشش بیمه حذف می‌شوند

21:31 - 6 آذر 1396

کوردستان میدیا: رئیس انجمن روماتولوژی ایران از حذف مهم‌ترین داروی بیماران پوکی استخوان از پوشش سازمان‌های بیمه‌ خبر داد.

احمدرضا جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی ایران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی رژیم گفت که: مهم‌ترین داروی بیماران پوکی استخوان به یک‌باره از پوشش سازمان‌های بیمه‌گر خارج شد.

جمشیدی گفت: داروی تری پاراتاید یک داروی منحصر به فرد است.

زمانی که بیماری پوکی استخوان خیلی شدید دارند و به‌خصوص دچار شکستگی‌های مهره می‌شوند تنها دارویی که برای درمان مفید است، همین تری‌پاراتاید است و ما ابزار دیگری برای درمان این بیماران نداریم.

قابل ذکر است هم‌اکنون ۷ هزار بیمار مبتلا به پوکی استخوان و نیازمند به چنین دارویی در ایران وجود دارد و به هیچ عنوان علت خارج کردن آن از پوشش بیمه مشخص نیست. بنابر خبرهای منتش شده هزینه داروی مذکور از ٦٠ هزارتومان به ٦٠٠ هزار تومان رسیده است.

در ادامه حذف پوشش‌های بیمه‌ از مردم، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و درمان رژیم در آبان ماه از پایان پذیرش دفترچه‌های بیمه طرح سلامت در مراکز درمانی خصوصی خبر داده بود.

تخصیص بودجه برای توسعه ترور در منطقه و جهان و هزینه کردن پول‌های کلان برای برنامه‌های مخرب مانند هلال شیعی و ... معیشت و رفاه مردم ایران را دچار تنگنا کرده است. در حالی که مردم به علت فقر شدید ضروری‌ترین نیازهای خود را نمی‌توانند تهیه کنند، مجلس رژیم از تصویب بودجه‌ای بالغ بر ٢هزار میلیارد تومان برای سپاه قدس قبر می‌دهد.