کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نابسامانی اجتماعی و آزار جنسی کودکان در ایران

15:16 - 7 آذر 1396

کوردستان میدیا: نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس رژیم اعلام کرد: با افزایش نابسامانی اجتماعی، آمار کودک‌آزاری، بحران کودکان کار و تکدی‌گری به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

محمد کاظمی، نماینده‌ی رژیم در مجلس، در روز دوشنبه ششم آبان طی گفتگویی با خبرگزاری ایلنا از افزایش بی‌سابقه آمار آسیب‌های مرتبط با کودکان خبر داد. او از تدوین لایحه‌ حمایت از حقوق کودکان و نیز تعین مجازات‌هایی برای کودک‌آزاران خبر داد. کاظمی به فروپاشی جامعه‌ی ایران اشاره کرد و گفت: نابسامانی اجتماعی در ایران، افزایش چشم‌گیر سوءاستفاده جنسی از کودکان را در پی داشته است.

در همین رابطه روز چهارشنبه یکم آذر، نشستی با حضور اساتید دانشگاه‌های مختلف ایران تحت عنوان کودک بی‌سرپناه من در دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مشهد برگزار گردید که در آن دکتر عباس شیخ‌الاسلامی، استاد حقوق اعلام کرد: حکومت عامل اصلی ترویج کودک آزاری در ایران است. همچنین شهین علیایی‌زند، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و از سخنرانان دیگر این نشست در بخشی از سخنانش اظهار داشت: بزرگ‌ترین کودک‌آزار ما آموزش و پرورش است، زیرا کودک‌آزاری تنها جنسی نیست و تبعیض یکی از بالاترین آزارهاست.

قابل ذکر است که رضا قدیمی، مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران طی سخنانی در باب کودکان کار و خیابان اعلام کرده بود: بنابر تحقیقات انجام شده نود درصد این کودکان مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند. خبری که واکنش‌های گسترده‌ای در بر داشت. هراس مسئولین رژیم از واکنش‌ها چنان بود که بلافاصله احمد خاکی - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران- در گفت‌و‌گو با روزنامه شهروند این آمار را رد کرده و اظهار داشت: ما درباره تجاوز به کودکان کار هیچ اطلاعاتی نداریم. دراین‌باره هیچ پژوهشی انجام نشده است. ما اصلا حق نداریم به این مسأله وارد شویم، مگر این‌که جان کودکی در خطر باشد.

بعد از گذشته قریب به ٤ دهه از عمر جمهوری اسلامی ایران و وعده‌های خمینی در بدو ورودش به مردم مبنی بر آباد کردن این دنیا و آن دنیا، ایران با جامعه‌ای روبرو است که به گواه مسئولین حکومتی نه تنها بنیادهای اقتصادی آن ویران شده است بلکه بنیادهای اخلاقی مردم چنان متزلزل گردیده که جامعه با گسترش انواع آسیب‌های اجتماعی همچون کودک‌آزاری، سالمند آزاری، تجاوز به زنان و.. روبرو شده است.

لینک‌های مرتبط:
پژوهشگران اجتماعی: حکومت عامل اصلی ترویج کودک آزاری در ایران است
جمهوری اسلامی، منجلابی که جامعه ایران را در خود کشید