کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه: باید علیه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌ی ایران ایستاد

15:39 - 7 آذر 1396

کوردستان میدیا: در یک گفتگوی تلفنی، روسای جمهور آمریکا و فرانسه بر مقابله و خنثی کردن فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه تاکید کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه ششم آبان از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه خبر داد. در این بیانیه آمده است: روسای جمهوری تاکید کردند که فرایند مذاکرات سازمان ملل در ژنو برای صلح سوریه تنها مذاکرات مشروح برای دست یابی به یک راه حل سیاسی در این کشور است. در این بیانیه به نقش مخرب و آشوبگرانه‌ی رژیم تهران در منطقه اشاره شده و متذکر می‌شود که: رهبران دو کشور بر نیاز فوری به مقابله و خنثی کردن فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه تاکید کردند.

قابل ذکر است که طی ده روز اخیر این دومین بار است که روسای جمهوری آمریکا و فرانسه درباره‌ی کنترل و خنثی کردن نقش آشوبگرانه‌ی ایران در منطقه به گفتگو پرداخته‌اند. همچنین هفته گذشته گروه های مخالف حکومت سوریه در نشست ریاض در عربستان بر سر اعزام یک هیات واحد به این مذاکرات به توافق رسیده‌اند.

در همین رابطه، اخیرا شبکه جهانی بی‌بی‌سی در گزارشی همراه با تصاویر ماهواره‌ای مدعی شده بود که ایران در ده ماه اخیر یک پایگاه نظامی در ۱۴ کیلومتری حومه دمشق را برای فعالیت‌های دائمی خود در سوریه آماده کرده و بناهای جدیدی در این محوطه نظامی ساخته است.