کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پارلمان کانادا از ایران خواست تا به سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه کوردها پایان دهد

20:52 - 7 آذر 1396

کوردستان میدیا: یکی از اعضای پارلمان کانادا در نشستی علنی پارلمان این کشور، اظهار داشت حکومت ایران سیاست تبعیض را در برابر قربانیان زلزله‌ی کرماشان در پیش گرفته است.

تام کمیچ، از نمایندگان پارلمان کانادا، در سخنانی در صحن پارلمان کانادا اظهار داشت که: بحران انسانی در کوردستان در حال رخ دادن است و این بحران بعد از زلزله عمیق‌تر شده است. او در این رابطه افزود: ما ماهیت این فاجعه و اعتراضات در کوردستان را در اینترنت به وضوح دیده‌ایم و این امر جهان را از وقوع فاجعه‌ای انسانی در کوردستان، بعد از وقوع زلزله آگاه ساخته است.

کمیچ، در پارلمان کشورش پس از ابراز همدردی با قربانیان زلزله‌ی کرماشان، از دولت کانادا خواست تا بر حکومت ایران فشار آورده تا به سیاست‌های تبعیص‌آمیز نسبت به کوردها پایان دهد. همچنین این نماینده‌ی پارلمان کانادا از دولت مطبوع‌اش خواست تا به یاری آوارگان بشتابد. قابل ذکر است که نامبرده به جای استان کرماشان از واژه کوردستان ایران استفاده کرده است.

قابل ذکر است کژال محمدی، نماینده‌ی حزب دمکرات کوردستان ایران در کانادا، مستمرا با تام کمیچ و جمع دیگری از اعضای پارلمان کانادا در ارتباط بوده تا آن‌ها را از اوضاع کوردستان ایران آگاه کرده و به جلب حمایت آنان از ملت کورد بپردازد.