کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سعد حریری: حزب‌الله به آشوب و مداخله در امور منطقه پایان دهد

21:04 - 7 آذر 1396

کوردستان میدیا: نخست‌وزیر لبنان در مصاحبه‌ای تلویزیونی از وابستگی حزب‌الله به سیاست‌های ایران و مداخله‌ی این سازمان تروریستی در امور کشورهای منطقه به شدت انتقاد کرد.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، طی مصاحبه‌ای با شبکه‌ی سی نیوز فرانسه در روز دشنبه ششم آذرماه، اعلام کرد: حزب‌اله لبنان بنابر دستور مستقیم ایران در کشورهایی از جمله سوریه و عراق حضور دارد. حریری به سیاست‌های مداخله‌جویانه رژیم اسلامی ایران در منطقه تاخت و آنرا عامل اصلی تداوم بحران منطقه خواند. حریری در این رابطه اظهار داشت: مداخله‌های ایران بر همه اثر می‌گذارد.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، با حضور در مراسم روز استقلال لبنان در صبح روز چهارشنبه یکم آبان ١٣٩٦، طی سخنانی اعلام کرد که به صورت موقت استعفای خود را پس می‌گیرد. بنابر گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، حریری طی دیداری با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، به این قناعت رسیده است که استعفایش را پس بگیرد.

قابل ذکر است که سعد حریری سیزدهم آبان طی قرائت پیامی تصویری در ریاض عربستان، استعفای خود از سمت نخست‌وزیری را اعلام کرد.

حریری در پیام مذکور دلیل استعفایش را سلطه حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران بر کشورش ذکر کرد و متذکر شد: ایران هیچ جایی وارد نمی شود مگر اینکه در آنجا خرابی و نا امنی ایجاد کند.