کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تیلرسون: به ما پیوسته و علیه رژیم ایران بایستید

14:01 - 8 آذر 1396

کوردستان میدیا: وزیر خارجه‌ی آمریکا در نشستی مختص به همکاری‌های آمریکا و اروپا طی سخنانی اعلام کرد که هیچکس نمی‌خواهد با نوع دیگری از تهدید هسته‌ای روبه‌رو شود.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌ی آمریکا، در نشستی در روز سه‌شنبه هفتم آذر اعلام کرد: ما متعهد به رسیدگی به کلیت تهدید ایران هستیم. ما از شرکای اروپایی مان می‌خواهیم به ما پیوسته و در مقابل همه رفتارهای بدخواهانه ایران بایستند.

تیلرسون در این نشست که در واشنگتن و تحت عنوان همکاری‌های آمریکا و اروپا برگزار گردید، به ذات سرکوبگرانه‌ی رژیم ایران اشاره کرد و اظهار داشت: سرکوب مستبدانه افراد توسط رژیم ایران نقض آزادی‌های فردی، سیاسی، و مذهبی است.

او به احتمال دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی و نیز نقش آشوبگرانه‌ی ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: ایالات متحده و اروپا هیچکدام نمی‌خواهند با نوع دیگری از تهدید هسته‌ای کره شمالی روبرو شوند و هیچ کشوری با اقدامات سلطه‌جویانه ایران در خاور میانه – از طریق حمایت از سازمان‌های تروریستی و شبه نظامیان در عراق و سوریه، و برنامه فعال موشکی بالیستیک – موافق نیست.

در همین رابطه روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در روز دوشنبه و برای دومین بار در ده روز اخیر طی تماسی تلفنی به موضوع ایران و فشار بر این رژیم تروریستی پرداختند. در بیانیه‌ای که کاخ سفید در این رابطه منتشر کرده بود آمده است: هبران دو کشور بر نیاز فوری به مقابله و خنثی کردن فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه تاکید کردند.

لینک مرتبط:
روسای جمهوری آمریکا و فرانسه: باید علیه فعالیت‌های بی‌پبات‌کننده‌ی ایران ایستاد