کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رضا ضراب علیه مقامات ترکیه و همکاری با ایران شهادت می‌دهد

20:36 - 8 آذر 1396

کوردستان میدیا: دادستان پرونده‌ی مرتبط با دور زدن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، اعلام کرد که رضا ضراب تمام اتهام‌های خود را پذیرفته است.

بنابر گزارشی از خبرگزاری‌های بین‌المللی، روز سه‌شنبه هفتم آدزماه، دیوید دنتون دادستان پرونده، در دادگاه حاضر شد و در بیانیه‌ای به هیئت منصفه و قاضی اطلاع داد که رضا ضراب به جرم خود اعتراف کرده و با دادستانی آمریکا وارد همکاری شده است.

دادستان پرونده‌ی مذکور در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: ضراب در شهادت خود نشان خواهد داد که مقامات ترکیه‌ای با استفاده از مدارک جعلی، شرکت‌های دروغین و انتقال پول به شکل طلا، در دور زدن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران نقش ایفا کرده‌اند. او متذکر شد: این جرائم امنیت ملی ما را در معرض خطر قرار داده است. دنتون افزود: شواهد پرده از فساد مالی بزرگ و در سطح جهانی بر می‌دارد. نقشه، حرکت میلیاردها دلار پول ایران را شامل می‌شده که در اقتصادهای کشورهای خاورمیانه تأثیر گذاشته، توطئه و برنامه‌ای چنان گسترده که که توسط وزرای دولت‌ها در ترکیه و ایران نظرت و مدیریت می‌شده است.

دادستانی آمریکا رضا ضراب، متولد ایران و شهروند ترکیه، را متهم کرده که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به دولت و نهادهای ایرانی کمک کرده است تا صدها میلیون دلار از دارایی‌شان را برای دور زدن تحریم‌ها جابه‌جا کنند.