کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مصدومیت دو فعال مدنی کورد و از امدادرسانان به قربانیان زلزله‌ی کرماشان

15:09 - 11 آذر 1396

کوردستان میدیا: دو فعال مدنی مریوانی هنگامی که به قصد حضور در نشستی جهت برنامه‌ریزی برای کمک به آسیب‌دگان زلزله عازم سنندج بودند، دچار حادثه‌ی تصادف شدند.

بنابر گزارشی از آژانس خبررسانی کُردپا، امین عزیزی -عضو انجمن سبز چیا- و علی دلاویز -عضو مرکز علمی فرهنگی رونان- که به نمایندگی از انجمن‌های مردمی مریوان عازم سنندج بودند تا در جلسه هماهنگی کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرماشان شرکت کنند؛ در مسیر مریوان _ سنندج نزدیک روستای لنگریز با کامیون تانکر تصادف کردە و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شده‌اند.

در همین رابطه و طی روزهای نخست امدادرسانی مردمی به آسیب‌دیدگان زلزله‌ی کرماشان که حکومت ایران به صورت تعمدی از ارسال کمک به آنان اجتناب کرده بود، دو امدادرسان کورد دیگر نیز دچار حادثه تصادف ماشین شدند. ابوبکر معروفی اهل بوکان و میلاد محمدی اهل دالاهو مشخصات دو امدادرسان مذکور می‌باشند که طی حادثه تصادف ماشین و هنگام انجام فعالیت امدادرسانی به قربانیان زلزله‌ی کرماشان جان خود را از دست دادند.

قابل ذکر است یکی از آخوندهای حکومتی در برنامه‌ای که از شبکه‌ی سه سیما منتشر شد در رابطه با قربانیان زلزله‌ی اخیر اظهار داشت: قربانیان زلزله‌ی اخیر نباید چشم به راه کمک‌های حکومتی باشند، آن‌ها باید تنها دعا کنند تا شاید مشکلاتشان حل شود. او در جای دیگری از سخنان خود افزود: آسیب‌دیدگان بلاهای طبیعی آئینه‌ی عبرتی خواهند بود برای دیگران.