کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پس‌لرزه‌های ٤.٦ ریشتری مردم را به خیابان‌ها کشاند و کرماشان را تعطیل کرد

15:38 - 11 آذر 1396

کوردستان میدیا: شامگاه جمعه زمین‌لرز‌ه‌ای شدید، مناطق متعددی از استان کرماشان را لرزاند و بار دیگر در بخش‌هایی از این استان، ویرانی‌هایی به بار آورد.

بنابر گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر ساعت ۲۳:۴۷ جمعه شب یازدهم آذر، در استان کرماشان حوالی بخش کوزران به وقوع پیوست. این زمین لرزه که در عمق ده کیلومتری زمین رخ داده است چنان شدتی داشت که موجب گسترش ویرانی‌ها و نیز تخریب منازل دیگری شده است. بر اساس اخبار منتشر شده این زمین لرزه و پس‌لرزه‌های آن تنها خسارت مالی داشته و کسی آسیب ندیده است.

در همین ارتباط هوشنگ بازوند، استاندار کرماشان، اعلام کرد که: زلزله ۴.۶ کوزران پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله است. فرهاد فیروزی، مسئول مرکز زلزله نگاری کرماشان نیز طی سخنانی اظهار داشت: هر دو زلزله شب گذشته کوزران روی همان خط گسلی منطقه دشت ذهاب بودند.

قابل ذکر است شدت زمین‌لرزه‌ی مذکور، مردم شهر کرماشان و شهرستان‌های دیگر این استان را وادار کرد که تمام شب را در بیرون از منزل و در دمای چهار درجه زیر صفر بگذرانند.

ستاد مدیریت بحران استان کرماشان در این رابطه با انتشار بیانیه‌ای مدارس و مهدکودک‌های مناطق زلزله‌زده را تا اطلاح ثانوی تعطیل اعلام کرده است.