کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اسرائیل پایگاه نظامی ایران در سوریه را بمباران کرد

15:52 - 12 آذر 1396

کوردستان میدیا: نیروی هوایی اسرائیل در حمله‌ای، پایگاه‌های نظامی ایران در حومه‌ی دمشق را نابود کرد.

بنابر گزارش رسانه‌های حکومتی سوریه، شامگاه شنبه یازدهم آذر، اسرائیل چندین پایگاه نظامی در حومه‌ی دمشق را بمباران هوایی کرده که نابودی کامل آن‌ها را در پی داشته است. این رسانه‌ها مدعی شده‌اند که پنج موشک زمین به زمین به سوی این هدف‌ها پرتاب شده بود که ضدهوایی سوریه دو موشک را ساقط کرده است، ادعایی که از سوی منابع اطلاعاتی غرب و خاورمیانه رد شده است.

در همین رابطه روزنامه هاآرتص اسرائیل، از حمله‌ی هواپیماهای این کشور به پایگاه‌های نظامی ایران در حومه‌ی دمشق خبر داده است. این روزنامه نحوه‌ی حمله به پایگاه‌های نظامی را حمله‌ی هواپیماهای اسرائیل ذکر کرده و خبر رسانه‌های سوریه مبنی بر اصابت موشک‌های زمین به زمین را رد کرده است. همچنین مخالفان رژیم بشار اسد مدعی شده‌اند که یک مقر حزب‌الله واقع در پایگاه تیپ ۹۱ وابسته به لشکر یک ارتش سوریه، از جمله پایگاه‌های نابود شده در این بمباران بوده است.

قابل ذکر است که رسانه‌های وابسته به سپاه تروریستی ایران، با اذعان به نابودی پایگاه‌های نظامی رژیم در این حمله‌ی هوایی، از کشته شدن ١٢ نفر پاسدار خبر داده‌اند. بنابر گزارشات منتشره مشخصات این تروریست‌ها عبارت است از: حسين توكلی از سمنان، عبد الخالق حسنی، نجيب الله كاظمی، رجب علی ياوری از ورامین، محمد براتی از دليجان، سرور عظيمی، أحمد طاهر عظميی از قلعه نو تهران، مهدی اميری، عارف رضائی، علی شريفی، علی اصغر مقصودی و محمد حسين رضوی از قم.

اسرائیل بارها اعلام کرده است که حملات هوایی به پایگا‌ه‌های نظامی در سوریه با هدف جلوگیری از رسیدن جنگ‌افزار پیشرفته بدست حزب‌الله از خاک سوریه انجام شده‌است. فرمانده ارتش اسرائیل در همین رابطه اظهار داشته بودکه: که کشورش صد بار به سوریه حمله کرده‌است.