کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مجازات فدراسیون کشتی ایران و تحقیر علی‌رضا کریمی

20:47 - 12 آذر 1396

کوردستان میدیا: بعد از آنکه کشتی‌گیر ایرانی در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان در برابر حریف روس خود به صورت تعمدی باخت، کشتی ایران با مجازات بین‌المللی روبرو شده است.

بنابر گزارش‌های منتشر شده تحادیه جهانی کشتی از کمیته‌های حقوقی و انضباطی خود خواستار رسیدگی به باخت تعمدی علی‌رضا کریمی در بازی‌های قهرمانی امیدهای جهان شد. کارشناسان ورزش اقدام اتحادیه جهانی را ناشی از فشار کمیته بین‌المللی المپیک می‌دانند تا ثابت کند، شعار جدایی سیاست از ورزش، واقعی، جدی و لازم‌الاجراست.

علیرضا کریمی، کشتی‎گیر تیم ملی امید ایران که در رقابت‎های جهانی لهستان مجبور شد به حریف روس خود ببازد تا مقابل حریف اسرائیلی قرار نگیرد. در فیلمی که از روز مسابقه منتشر شده تیم همراه کریمی و مربی او فریاد می‌زنند که بباز، بباز او بارها در گفته‌های خود مدعی شده است که از او سواستفاده‌ی سیاسی شده است و وقتی شنیده باید مسابقه را ببازد دنیا روی سرش خراب شده.

از سوی دیگر در روز شنبه، یازدهم آذر طی مراسمی نمایشی و با حضور فرماندهان ارشد سپاه تروریستی پاسداران و رئیس سازمان بسیج، در اقدامی حقارت‌آمیز علی‌رضا کریمی را بر روی سکوی شبیه‌سازی شده‌ی قهرمانی جهان نشاندند و به اصطلاح از او قدردانی کردند. در عکس‌های منتشر شده از این مراسم، کریمی با حالتی غمگین و تحقیرزده ظاهر گردیده و در اکثر عکس‌ها حالتی رنجور و ناراضی را به خود گرفته است.

قابل ذکر است که رژیم اسلامی ایران با مجبور ساختن کریمی برای انجام مصاحبه با صداوسیما، او را وادار کرده که سخنان پیشین خود را پس گرفته و بیان دارد که به صورت داوطلبانه و به خاطر مردم فلسطین دست به این اقدام زده است.