کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

توماس باخ: روسیه، تهاجمی بی سابقه به تمامیت ورزش و مسابقات المپیک کرده

13:33 - 15 آذر 1396

کوردستان میدیا: کمیته بین المللی المپیک به علت دست داشتن دولت روسیه در دوپینگ ورزشکاران، تیم این کشور را از حضور در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محروم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه چهاردهم آذر ١٣٩٦، کمیته بین المللی المپیک پس از بررسی شواهد و مدارک مرتبط با دست داشتن دولت روسیه در دوپینگ ورزشکاران این کشور در جریان مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی، تیم روسیه را از حضور در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محروم اعلام کرد. قابل ذکر است رزشکاران روسی می توانند به شکل انفرادی و تحت تدابیر خاص در مسابقات حضور پیدا کرده و رقابت کنند.

در همین رابطه کمیته بین المللی المپیک، ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر فعلی و وزیر ورزش سابق روسیه را به دلیل دست داشتن در رسوایی دوپینگ تا آخر عمر تحریم کرده است.

توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک در این رابطه اظهار داشت: این کار روسیه، تهاجمی بی سابقه به تمامیت ورزش و مسابقات المپیک است. باخ افزود: کمیته بین المللی المپیک در این راستا تحریم های متناسب علیه این دستکاری سازمان دهی شده اعمال کرده و هم زمان از ورزشکاران سالم، حمایت کرده است.

قابل ذکر است به دلیل تقلب و دوپینگ، ۱۱ مدال از ۳۳ مدالی که روسیه در جریان مسابقات المپیک زمستانی سوچی به دست آورد، پس گرفته شده است. با کنار گذاشتن این مدال ها، روسیه عنوان قهرمانی را از دست داد و قهرمانی المپیک زمستانی سوچی به نروژ رسید.