کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ایران رتبه اول خشونت اجتماعی در جهان را به خود اختصاص داد

14:29 - 18 آذر 1396

کوردستان میدیا: یکی از نماینده‌های رژیم در مجلس اعلام کرد که بنابر آمارهای ارئه شده، ایران رتبه‌ی اول خشونت اجتماعی را در دنیا دارد.

بنابر گزارشی از وب‌سایت رسمی مجلس رژیم، پروانه سلحشور نماینده‌ی رژیم در مجلس، طی مصاحبه‌ای با این سایت حکومتی از شیوع بی‌سابقه‌ی خشونت در سطح جامعه‌ی ایران خبر داد و اظهار داشت: بر اساس جدیدترین آمار ارائه ‌شده، ایران رتبه اول خشونت اجتماعی را در دنیا دارد که این نشان می‌دهد ایرانیان عصبانی‌ترین مردم دنیا هستند. او به سه عامل اساسی در گسترش خشونت در ایران اشاره کرده و افزود: بیکاری، مشکلات معیشتی و فقدان نشاط از مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده‌ی خشونت در جامعه ایران است.

سلحشور، ایران را کشوری افسرده نام برد و متذکر شد: نشاط از جمله کالاهای نایاب فضای کنونی جامعه است و این امر ناشی از ترویج فرهنگ غلط مغایر با شاد زیستن یا مشکلات متعدد اقتصادی است که مردم با آن مواجه هستند.

در همین رابطه موسسه‌ی گالوپ در گزارشی تحقیقاتی که تیرماه ١٣٩٦ آنرا منتشر کرد ایران را در ردیف اول شیوع خشونت در سطح جهان قرار داد. همچنین دی‌ماه سال ۹۵ سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد: در هشت ماه نخست سال جاری، بیش از ٤٠٠هزار مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند و بیشترین این درگیری‌ها در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رخ داده است.

قابل ذکر است که حکومت اسلامی در ایران به عنوان اصلی‌ترین عامل در گسترش بی‌سابقه‌ی خشونت در سطح جامعه محسوب می‌شود.

روانشناسان اجتماعی و جامعه‌شناسان بر این باورند که رژیم اسلامی ایران طی حیات سیاسی خود با اجرای احکام متعدد اعدام و قطع عضو در ملاء عام، ایجاد فضایی کاملا امنیتی و سرکوب شده، پیروی از خشونت عریان در تعامل با اجتماع و نابودی بنیادهای اقتصادی که خود عواقب متعدد اجتماعی-فرهنگی را به دنبال دارد، عامل اصلی ترویج و شیوع خشونت در جامعه می‌باشد.