کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری مراسم روز دانشجو، اعتراض ولایتی را در پی داشت

14:37 - 18 آذر 1396

کوردستان میدیا: برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد، اعتراض شدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را به دنبال داشت.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد در روز شانزدهم آذر با برگزاری مراسمی در این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو، اعتراض گسترده‌ی مسئولین حکومتی ایران را برانگیخت. این مراسم که با جشن و سرور همراه بود، شاهد حضور خانواده‌ی محسن حججی، تروریستی که در سوریه کشته شد، نیز بود. بعد از برگزاری این مراسم، کلیپ‌های ویدئویی متعددی از این مراسم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن دختران و پسران دانشجو به رقص و پایکوبی همراه با موسیقی پخش شده می‌پرداختند.

انتشار کلیپ‌هایی از این مراسم و رقص دختران در کنار تصاویر حججی، خشم علی‌اکبر ولایتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را در پی داشت.

ولایتی طی نامه‌ای به ریاست دانشگاه آزاد واحد نجف آباد، به شدت از وضع پیش آمده انتقاد کرد و متذکر شد که شما با این کار روح احمد کاظمی و محسن حججی را از خود بیزار کرده‌اید. او این اعمال را در شان دانشجو ندانسته و افزود: بر اساس اطلاعات موثق واصله مراسم روز دانشجو در این دانشگاه دور از شان دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه و در کمال ابتذال بوده است.

حضور خانواده‌ی حججی در این مراسم و رقص و پایکوبی همزمان دانشجویان، خشم مسئولین رژیم را که تبلیغات گسترده‌ای برای کشته شدن حججی به راه انداخته بودند،به دنبال داشته است. مسئولین رژیم از طریق رسانه‌های متعدد خود بسیار کوشیدندکه طی ماه‌های اخیر و با انجام تبلیغات گسترده، حججی را به نماد پاسداری از ارزش‌های اسلامی بدل کنند و حال بعد از گذشت چند ماه و با مشاهده رقص و پایکوبی دانشجویان در حضور خانواده‌ی حججی به خوبی می‌توان دلیل خشم آن‌ها را درک کرد.

رژیم اسلامی ایران با تمام توان خود در تلاش است که فضایی از افسردگی و اندوه را بر جامعه حاکم کند و در راه تثبیت این فضا از اعمال هرگونه سرکوب و فشاری پرهیز نمی‌کند. به همین خاطر شادی و پایکوبی به عنوان یکی از پاشنه‌های آشیل رژیم اسلامی ایران شناخته شده و مردم ایران از هر فرصت پیش‌آمده‌ی برای پرتاب تیری به سمت این پاشنه و ضربه زدن به هئیمنه‌‌ی رژیم استفاده می‌کنند.