کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پنج قدرت جهانی: نخواهیم گذاشت لبنان به عرصه‌ی رقابت‌های منطقه‌ای بدل شود

15:14 - 18 آذر 1396

کوردستان میدیا: نشستی بین‌المللی، با حضور پنچ عضو دائم شورای امنیت برای بررسی بحران سیاسی لبنان، روز جمعه به ابتکارفرانسه در پاریس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز جمعه هفدهم آذر، نشستی بین‌المللی در حمایت از لبنان برای بررسی بحران سیاسی دراین کشور و به میزبانی پاریس برگزار شد. گروه بین‌المللی حمایت از لبنان شامل نمایندگان ٥ عضو دائم شورای امنیت، همراه با نمایندگان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا می‌باشد و در این میان نشانی از نماینده‌ی ایران در نشست مذکور نبود.

بنابر گزارشات منتشر شده، هدف از برگزای این نشست و تشکیل گروه بین‌المللی حمایت از لبنان، ممانعت از دخالت کشورها منطقه در امور لبنا، تقویت ارتش این کشور به عنوان نخستین گام در راستای خلع سلاح حزب‌الله لبنان است.

سعد حریری نخست وزیر لبنان در این نشست طی سخنانی ازجامعه بین الملل خواست، با تقویت نهادهای این کشور از تلاش برای ثبات سیاسی لبنان حمایت کنند. حریری از این نشست به عنوان نهادی برای شنیده شدن صدای لبنان سپاسگزاری کرد.

سعد حریری سیزدهم آبان طی قرائت پیامی تصویری در ریاض عربستان، استعفای خود از سمت نخست‌وزیری را اعلام کرد. حریری در پیام مذکور دلیل استعفایش را سلطه حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران بر کشورش ذکر کرد و متذکر شد: ایران هیچ جایی وارد نمی شود مگر اینکه در آنجا خرابی و نا امنی ایجاد کند.

لینک مرتبط:
سعد حریری: حزب‌الله باید خلع سلاح شود