کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کانکس‌هایی که باعث افزایش خسارات مالی و جانی زلزله‌زدگان می‌شود

21:07 - 19 آذر 1396

کوردستان میدیا: کانکس‌های محدودی که توسط سپاه پاسداران به زلزله‌زدگان تحویل داده شده، تاب تحمل باد را نداشته و موجب زخمی شدن و از بین رفتن لوازم آسیب‌دیدگان زلزله ‌شده است.

قاسم جاسمی نماینده‌ی رژیم در مجلس، روز شنبه هجدهم آذر، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری خانه‌ ملت به وضعیت اسفناک زلزله‌زدگان بعد از گذشت قریب به یک ماه اشاره کرد و گفت: وزش باد طی دو روز اخیر بسیاری از کانکس‌های تحویل داده شده به زلزله‌زدگان را یا به طور کامل تخریب کرده یا با خود برده است. جاسمی به نابودی دوباره لوازم و اثاثیه این مردم که از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بود اشاره کرد و افزود: علاوه بر خسارات مالی، تخریب کانکس‌ها، زخمی شدن مردم زلزله‌زده را که از وقوع زلزله جان سالم به در برده بودند در پی داشته است.

خبرگزاری مهر طی انتشار خبری در بیست‌وششم آبان از واگذاری بازسازی و اسکان موقت آسیب‌دیدگان به سپاه پاسداران خبر داد و نوشت: عملیات تخریب و آواربرداری واحدهای آسیب دیده، تامین مصالح، کمک به حمل مصالح و همکاری در تامین اسکان و سرپناه موقت از اقداماتی است که از سوی بنیاد مسکن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه سپرده شده است.

در همین رابطه احسن علوی نماینده‌ی رژیم در مجلس به کانکس‌هایی که سپاه در میان مردم توزیع کرده تاخت و اعلام کرد: در ساخت این کانکس‌ها اصلا اصول مهندسی رعایت نشده و از این رو مقاوم نیستند.

با سپردن بازسازی مناطق زلزله‌زده به نیروهای ضدمردمی سپاه تروریستی پاسداران، فرماندهان این سازمان فرصت مناسبی برای اختلاص و برباد دادن سرمایه‌های مردمی تحت لوای کمک به زلزله‌زدگان به دست آورده‌اند. در همین رابطه علوی افزود: متاسفانه بازی با جان مردم برای کسب ثروت بیشتر حتی در روزهای سخت ادامه داشته در حالی که هموطنان‌مان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.