کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رئیس بسیج زنان: حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای همیشه منتفی شد

21:55 - 19 آذر 1396

کوردستان میدیا: رئیس بسیج جامعه زنان، نظر مراجع تقلید را مُر صریح قرآن کریم و اسلام دانست و گفت: در پی فتوای مراجع و تصمیم شورای فرهنگی پرونده حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای همیشه بسته شد.

خبرگزاری حکومتی جام‌جم طی انتشار خبری در روز شنبه هجدهم آذر ١٣٩٦ اعلام کرد که مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان، طی مصاحبه‌ای از مختومه شدن پرونده‌ی حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران خبر داد. این خبرگزاری به نقل از مینو اصلانی نوشت: مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک مطالبه ساختگی برای حاشیه‌سازی بود که با فتوای مکارم شیرازی پرونده‌اش برای همیشه بسته شد.

اصلانی به تصمیم شورای فرهنگی در این راستا اشاره کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مخالفت مکارم شیرازی را فصل الخطاب قرار داده و در نتیجه تصویب مصوبه‌ای پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها را غیرضروری دانسته است.

رئیس بسیج زنان به زنان ایران و عدم تمایل‌شان برای حضور در ورزشگاه اشاره کرد و گفت: عموم زنان متدین و خانواده‌هایشان دغدغه‌ای برای حضور در ورزشگاه‌ها ندارند.

مکارم شیرازی در سال ۹۴ در پاسخ به یک پرسش فقهی، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی دانسته بود.