کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

با گذشت یک ماه، تنها به ١٠ درصد مناطق زلزله‌زده کانکس داده شده است

14:23 - 20 آذر 1396

کوردستان میدیا: با این که معاون بنیاد مسکن و فرماندهان سپاه از تحویل بیش از ٨ هزار کانکس به مردم زلزله‌زده‌ی کرماشان سخن می‌گویند، نماینده‌ی رژیم در مجلس تنها از تحویل کانکس به ١٠ درصد آسیب‌دیدگان کرماشان خبر داد.

احسن علوی، نماینده‌ی رژیم در مجلس، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری حکومتی خانه‌ی عدالت از وقایع بعد از زلزله و عدم کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با عنوان بلایی بدتر از زلزله یاد کرد. او با بیان اینکه بعید می‌داند مردم با کمک ٥ میلیونی بتوانند خانه بسازند، از نامناسب بودن کانکس‌هایی که حکومت به قربانیان زلزله تحویل داده است خبر داد و گفت: در ساخت این کانکس‌ها اصلا اصول مهندسی رعایت نشده و از این رو مقاوم نیستند.

خبرگزاری مهر طی انتشار خبری در بیست‌وششم آبان از واگذاری بازسازی و اسکان موقت آسیب‌دیدگان به سپاه پاسداران خبر داد. در همین رابطه معاون بنیاد مسکن روز شانزدهم آذر به خبرگزاری حکومتی صداوسیما گفت که قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در کرماشان حدود هشت هزار واحد کانکس نصب کرده است. اما در اظهار نظری متفاوت که گویایی آمارهای دروغ و کذب حکومت در کمک‌رسانی به مردم است، مجتبی بیاتی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان کرماشان طی مصاحبه‌ای در همان روز به خبرگزاری فارس گفت: سپاه تنها توانسته دو هزار و ٧٠٠ کانکس در مناطق زلزله‌زده توزیع کند.

در همین راستا قاسم جاسمی، نماینده‌ی رژیم در تازه‌ترین اظهارات خود تمام آمارهای ارائه شده مبتنی بر تعداد کانکس‌های نصب شده در مناطق زلزله‌زده را دروغ دانست و اعلام کرد: تاکنون تنها ده درصد کانکس‌های لازم در مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند. او در ادامه افزود: شرایط طوری است که حتی هنور برخی زلزله‌زدگان چادر اسکان هم ندارند.

قابل ذکر است که بنابر اخبار منتشر شده، به علت وزش شدید باد طی روزهای اخیر، کانکس‌های حکومتی یا تخریب شده‌اند یا باد آن‌ها را با خود برده است.

لینک مرتبط:
کانکس‌هایی که باعث افزایش خسارات مالی و جانی زلزله‌زدگان می‌شود